۰ نفر

آمار توریست‌ها در شهر یزد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 661050
آمار توریست‌ها در شهر یزد

کشور ایران به‌طور کلی کشوری توریست‌پذیر است. هرساله هزاران توریست به هرکدام از شهرهای ایران می‌روند تا با طبیعت فوق‌العاده و خاص این کشور چهار فصل آشنا شوند. چیزی که فراتر از طبیعت ویژه ایران توجه گرد شگران را به خود جلب می‌کند، آثار برجای مانده از تاریخ غنی و کهن این سرزمین است.

هرکدام از شهرهای ایران با آثار تاریخی، معماری خاص، بناهای چند هزار ساله و موارد بسیار دیگر، بیانگر گوشه‌ای از تاریخ گسترده دوره‌های مختلف است. طبیعی است که توریستهای بسیاری برای سفر به ایران هیجان‌زده باشند. یکی از شهرهایی که به‌دلیل قدمت بسیار زیاد توجه گردشگران بسیاری را سوی خود جلب می‌کند شهر یزد است. این شهر را می‌توان با نام اولین شهر خشتی جهان، دومین شهر تاریخی جهان، شهر بادگیرها و غیره شناخت. با نگاه کردن به لیست هتل یزد می‌توان پی برد که این شهر زیبا میزبان فوق‌العاده‌ای برای پذیرایی از میهمانان خود از سرتاسر جهان است.

تعداد توریست‌هایی که هرساله به شهر یزد می‌روند

شهر یزد به‌عنوان شهری بسیار توریست‌پذیر، آمار بالایی در جذب گردشگر از داخل کشور و خارج از آن از هر گوشه جهان دارد. این شهر کهن که از نظر تاریخی شهری جهانی به‌حساب می‌آید، در شش ماهه اول سال جمعیتی حدود 500 هزار مسافر و گردشگر را به خود جذب کرده‌است.

از بین این مقدار جمعیت، حدود 100 هزار نفر آنها توریستهای خارجی هستند. جالب است بدانید بیشتر توریستهای خارجی که به شهر یزد می‌روند، ایتالیایی هستند. طبیعتا آمار هرسال از سال دیگر متفاوت است اما این تقریبی از آخرین آمارهای به‌دست آمده است. قابل توجه است که در این آمار ایام نوروز به‌حساب نیامده است. آمار مسافران یزد در تعطیلات نوروز چیزی حدود یک میلیون نفر بوده‌است. بلیط لحظه آخری تهران یزد نیز از بلیط‌های پرفروشی است که گردشگران از آن نمی‌گذرند.

آمار توریست‌ها در شهر یزد

دلایل محببوبیت شهر یزد برای توریست‌ها

شهر یزد از جنبه تاریخی اهمیت بسزایی برای گردشگران داخلی و توریستهای خارجی دارد. این اهمیت را می‌توان از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

منظره شهر یزد

شهر یزد از معدود شهرهایی است که ساختمانهای بلند و برج‌های سر به فلک کشیده ندارد. می‌توان گفت این ویژگی شهر یزد موجب شده‌است که مناره‌ها، گنبدها و بادگیرها به خوبی به چشم بیایند. درکل بافت سنتی شهر یزد بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. زیبایی آثار تاریخی یزد نیز مورد دیگری است که به زیبایی این شهر کمک می‌کند.

غذاهای محلی در شهر یزد

نمی‌توان از غذاهای محلی شهر یزد به‌عنوان یک جاذبه گردشگری چشم‌پوشی کرد. انواع آش‌ها، خورش‌ها، کوفته و دیگر موارد را سازگار با هر ذائقه‌ای می‌توانید در رستورانهای فوق‌العاده این شهر پیدا کنید. بنابراین اگر به شهر یزد سفر می‌کنید، حتی به غذاهای سرو شده در هتل یزد هم قانع نشوید و حتما سری به رستورانهای محلی آن بزنید.

این مطلب را هم بخوانید: یک روز از زندگی مسئول چک بلیط!

سوغات شهر یزد

سوغات هر شهر می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر و مسافر در آن شهر کند. صنایع زیبای دستی و خوراکیهای خاص و خوشمزه یزد از مواردی هستند که توجه توریستان را بسیار به خود جلب می‌کنند. زیلو، چادرشب، ترمه، انواع ظروف مسی، سفال و شیرینی‌های متوع و خوشمزه مثل باقلوا، کیک یزدی، ارده، لوز یزد ازجمله سوغات و جاذبه‌های این شهر هستند.

آمار توریست‌ها در شهر یزد

جاذبه‌های طبیعی یزد

وقتی صحبت از گردشگری در یزد می‌شود، بیش از هرچیز جاذبه‌های تاریخی یزد و اهمیت آن به‌عنوان شهری کهن با بافت قدیمی در ذهن‌ها خودنمایی می‌کند. ولی این همه آنچه که این شهر پرجاذبه دارد، نیست. شاید کمتر کسی به جاذبه طبیعی یزد اشاره کند ولی به هیچ عنوان نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این طبیعت بکر که شامل چشمه‌ها، کویر، روستا‌های دیدنی، کوه‌های یزد، آبشار‌ها، سرو‌های کهن‌سال و غار‌های یزد می‌شود، خود عاملی برای جذب توریست از سرتاسر دنیا است.

با این تفاسیر، یزد نقش بسیار مهمی را در صنعت گردشگری ایران ایفامی‌کند. با وجود خیل عظیم مردمی که برای دیدن این شهر به ایران می‌آیند می‌توان به این نتیجه رسید که تاریخ غنی این شهر نه فقط برای ایرانیان بلکه برای مردم سراسر دنیا نیز قابل اهمیت و احترام است.

تاریخی که در کوچه پس‌کوچه‌های آن لای خشت خشت خانه‌ها و دیوارهای قدعلم کرده، خوابیده‌است. شهری که پر است از بناها و خانه‌هایی که صدای تاریخ را از هزاران سال پیش به مردم امروز می‌رساند. بلیط به مقصد یزد هرساله جزو بلیط‌های پرفروش است. همچنین بلیط لحظه آخری تهران یزد، خصوصا در زمانهای خاصی از سال مانند ایام تعطیلات نوروز روی زمین نمی‌ماند. می‌تانید با مراجعه به سایت انواع بلیطها به مقصد یزد را ملاحظه کنید و مناسب‌ترین آن را برای سفر خود انتخاب کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.