۰ نفر

۱۲ نقطه بکر برای گردشگری

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبر: 623835
۱۲ نقطه بکر برای گردشگری

در این گزارش ۱۲ نقطه دورافتاده بر روی زمین معرفی شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از ویژگی‌های دورافتاده‌ترین مکان‌های سیاره زمین می‌توان به آب و هوای خاص و طولانی بودن مسافتشان تا آبادی‌ها و شهرها اشاره کرد. مناطقی که شاید کمتر آدمی در آن سکونت داشته باشد. دسترسی به این مکان‌ها از چالش‌های بشر است.

به گزارش atlasandboots، همه این مناطق گذشته از فاصله بسیار زیادشان و سختی دسترسی به آن‌ها جز جاذبه‌های گردشگری در جهان به حساب می‌آیند. هر سال افراد زیادی برای دیدن از آن‌ها سختی راه و ... را به جان خریده و خود را به این مناطق می‌رسانند.

۱. ایتوکورتومیت گرینلند

شبه جزیره Ittoqqortoormiit در لیورپول در شرق گرینلند واقع شده است. سال ۱۹۲۵ برای اولین بار ۸۰ شهرک نشین اینوئیت در این منطقه ساکن شدند. در حال حاضر ۳۴۵ نفر در این مکان سکونت دارند. آن‌ها بیشتر وقتشان را صرف شکار نهنگ‌ها و خرس‌های قطبی می‌کنند. ساکنان ایتوکورتورمیت از گوشت این حیوانات برای مصرف روزانه و تجارت استفاده می‌کنند.

ایتوکورتومیت

۲. جزایر کرگولن

این قلمرو فرامرزی فرانسه در جنوب اقیانوس هند قرار دارد. جزیره KERGUELEN به جزیره ویران هم معروف است. این منطقه بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر از نزدیک‌ترین مکان پرجمعیت فاصله دارد. جمعیت این مکان دورافتاده بسته به نوع فصل در نوسان است. در زمستان ۴۵ نفر و تابستان ۱۱۰ نفر آن جا زندگی می‌کنند.

جزایر کرگولن

۳. جزایر پیت‌کرن

جمعیت جزایر PITCAIRN ISLAND حدود ۵۰ نفر است. این منطقه کم جمعیت‌ترین حوزه قضایی ملی در جهان است. از دلایل شهرت این جزیره می‌توان به داشتن حق رای زنان اشاره کرد. این اتفاق در سال ۱۸۳۸ رخ داده است.

جزایر پیت‌کرن

۴. جزیره TRISTAN DA CUNHA

این جزیره از دورافتاده‌ترین مجمع‌الجزایر مسکونی جهان است. جمعیت تریستان ۲۹۳ نفر است. این منطقه در ۲ هزار کیلومتری نزدیک‌ترین سرزمین مسکونی سنت هلنا قرار دارد.

جزیره TRISTAN DA CUNHA

۵. روستای ایمیاکن

این منطقه از دورافتاده‌ترین مکان‌های روی کره زمین است. شش فوریه ۱۹۳۳ دمای آن منفی ۶۷.۷ درجه سانتیگراد بود. همچنین از این روستا به عنوان سردترین مکان روی زمین یاد می‌شود. ۵۰۰ شهروند روس در این روستا زندگی می‌کنند. طول روزهای این مکان در دسامبر سه ساعت و در ژوئن ۲۱ ساعت است.

روستای ایمیاکن

۶. چانگ تانگ، تبت

ارتفاع فلات چانگ تانگ بالا است. این مکان به طول ۱۶۰۰ کیلومتر در سراسر فلات تبت کشیده شده است. تقریباً نیم میلیون چانگپا یا مردم نیمه عشایری تبتی در این سرزمین زندگی می‌کنند. یک اشف سوئدی به نام سون هدین هنگام عبور از چانگ تانگ به مدت ۸۱ روز حتی یک نفر را آن جا ندید. مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا سال ۲۰۰۹، فلات تبت را به عنوان دورافتاده‌ترین مکان جهان معرفی کرد.

چانگ تانگ

۷. شهرستان MÊDOG، چین

دولت چین دسامبر ۲۰۱۰ اتصال بزرگراه به شهرستان‌های این کشور را به پایان رساند. مدوگ آخرین شهرستان چین برای دسترسی به جاده بود. حدود ۱۲ هزار نفر در شهرستان Mêdog سکونت دارند.

شهرستان MÊDOG

۸. قطب جنوب

در قطب جنوب شش ماه روز و شش ماه هم شب است. طولانی‌ترین روز و شب سال در جهان متعلق به این منطقه است. دمای این مکان گاها به منفی ۷۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. ارتفاع قطب جنوب از سطح دریا ۲۸۳۵ متر است. سال ۱۹۵۶، ایستگاه قطب جنوبی آموندسن-اسکات ساخته شد.

قطب جنوب

۹. جزیره Isla de Pascua

جزیره ایستر در ۳۵۱۲ کیلومتری سواحل شیلی قرار دارد. مساحت آن ۱۶۳.۶ کیلومتر مربع و جمعیتش ۷۷۵۰ نفر است.

جزیره Isla de Pascua

۱۰. بارو، آلاسکا

یوتکیاجویک شمالی‌ترین شهر ایالات متحده است. این شهر هرسال به مدت ۶۵ روز در تاریکی فرو می‌رود. خورشید ماه نوامبر غروب کرده و حدود دو ماه دیگر طلوع می‌کند. بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۷، جمعیت این شهر ۴۴۳۸ نفر است.

بارو، آلاسکا

۱۱. شهر لانگیربین

شهر LONGYEARBYEN SVALBARD در کشور نروژ قرار دارد. جمعیت این سکونتگاه بیش از هزار نفر است. آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم و برای به دست آوردن میراث معدنی آن را ویران کردند. نام این شهر به افتخار مالک شرکت معدن زغال سنگ، جان مونرو لانگ یر انتخاب شده است.

شهر لانگیربین

۱۲. نقطه نمو: قطب غیرقابل دسترس اقیانوسی

ایستگاه فضایی بین‌المللی حداکثر در فاصله ۴۱۶ کیلومتری به دور زمین می‌چرخد؛ اما نزدیک‌ترین خشکی مسکونی به نقطه نمو بیش از ۲۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد. مختصات این منطقه، ۴۸ درجه و ۵۲.۶ دقیقه عرض جغرافیایی جنوبی و ۱۲۳ درجه و ۲۳.۶ دقیقه طول جغرافیای غربی است. ناسا آن را گورستان فضاپیماها (spacecraft cemetery) نامیده است. از نزدیکترین خشکی‌های آن می‌توان به بخشی از پیتکرن به نام جزیره دوسی در شمال، بخشی از جزیره ایستر به نام Motu Nui در شمال شرقی، جزیره ماهر قطب جنوب در قسمت جنوبی، جزیره چتم در غرب و جنوب شیلی در شرق آن اشاره کرد.

نقطه نمو