۰ نفر

هشدار به مسافران سواحل جنوبی

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 623606
هشدار به مسافران سواحل جنوبی

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه شماره ۱۳ از مسافران نوروزی خواست از تردد غیرضروری در مسیرهای دریایی و جزایر جنوبی پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به گزارش سازمان هواشناسی، به دلیل افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج، این ستاد طی اطلاعیه شماره ۱۳ خود از مردم خواست به منظور اجتناب از خطر غرق شدن، از صبح یکشنبه ۷ فروردین تا پایان روز سه‌شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۱، از تردد با شناورهای سبک و تردد غیرضروری در مسیرهای دریایی و جزایر جنوبی پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به افزایش سرعت باد با سمت شمال‌غربی از روز یکشنبه، هفتم فروردین ماه تا روز سه‌شنبه، نهم فروردین ماه هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه نوع مخاطره سامانه مذکور افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در مناطق فراساحلی بیش از ۳ متر خواهد بود.همچنین منطقه اثر برای روز یک‌شنبه خلیج فارس، نواحی مرکزی مناطق ساحلی و دور از ساحل و برای روز دوشنبه خلیج فارس، نواحی شرقی مناطق ساحلی و دور از ساحل خواهد بود.

روز سه‌شنبه نیز نواحی شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل درگیر این سامانه می‌شود.اثر مخاطره سامانه نیز خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، خطر آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی شده است.

ممنوعیت شنا و فعالیت‌های غواصی، پرهیز از تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطخ زرد دریایی از سامانه افزایش سرعت باد با سمت غربی تا شمال غربی خبر داد که زمان شروع آن اوایل وقت دوشنبه و زمان پایان آن ظهر سه‌شنبه خواهد بود.نوع مخاطره نیز افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر اعلام شده است.منطقه اثر دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز بوده و اثر مخاطره نیز احتمال غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، احتمال آسیب به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال اختلال تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی خواهد بود.

سازمان هواشناسی احتیاط در شنا، احتیاط در تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی بویژه در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه کرده است.