۰ نفر

سفر به استرالیا به عنوان گردشگر و اخذ ویزا

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبر: 620215
سفر به استرالیا به عنوان گردشگر و اخذ ویزا

اگر قصد دارید که برای مدت یک سال یا کمتر به استرالیا مسافرت کنید، اخذ ویزای توریستی این کشور برای شما گزینه‌ای مناسب خواهد بود. با ویزای گردشگری استرالیا (سابکلاس۶۰۰)، می‌توانید به دیدن خانواده و بستگان خود رفته و چند ماه در یکی از مناطق این کشور اقامت داشته باشید.

به علاوه در صورت اتمام اعتبار یکی دیگر از انواع ویزای استرالیا، می‌توانید از ویزای توریستی این کشور برای تمدید مدت اقامت خود استفاده کنید. سابکلاس 600، یکی از انواع ویزای موقت استرالیا است؛ بنابراین جهت دریافت آن، باید افسر مهاجرتی خود را متقاعد کنید که قصد اقامت کوتاه‌مدت دارید و پس از اتمام اعتبار ویزا، کشور را ترک می‌کنید.

برای سفر گردشگری به استرالیا چه نوع ویزایی باید گرفت؟

چنانچه قصد دارید برای اهداف گردشگری و اقامت کوتاه‌مدت، سفری به این کشور داشته باشید، اخذ ویزای 600 استرالیا به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین این ویزا به شما اجازه می‌دهد که در رویدادهای تجاری، سمینارها یا مراسم تفریحی این کشور شرکت کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا چیست؟

دولت استرالیا، الزامات و قوانین متعددی در راستای صدور ویزای 600 اعمال کرده است. بنابراین جهت دریافت این سابکلاس، لازم است تا از تمامی شرایط ویزای توریستی استرالیا آگاهی داشته و آن‌ها را به جا آورید. برای مثال، ارائۀ جزئیات مربوط به امور مالی، ارسال مدارک لازم و شرح هدف از سفر به این کشور، از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای گردشگری محسوب می‌شوند. برخی از مهم‌ترین معیارهای اخذ این ویزا، عبارتند از:

  • اگر قصد دارید تا توسط جریان حمایت خانوادگی نسبت به دریافت ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید، لازم است تا اسپانسرتان در این کشور، امکان حمایت مالی از شما را داشته باشد؛
  • اگر دعوتنامه‌ ندارید، باید تمکن مالی خود را جهت پرداخت هزینه‌های سفر به این کشور اثبات کنید؛
  • ذکر دلایل سفر و مدت اقامت، از مهم‌ترین مواردی هستند که در متقاعد کردن افسر مهاجرتی شما تأثیر می‌گذارند؛
  • برای سفر به این کشور، لازم است تا با انجام آزمایش‌های بهداشتی، سلامت جسمی و روانی خود را ثابت کنید؛
  • یکی از ضرورت‌های دریافت ویزای گردشگری استرالیا، برخورداری از خدمات بیمۀ درمانی این کشور است؛
  • برای اخذ این سابکلاس، نباید سابقۀ کیفری داشته باشید؛
  •  اگر بدهی پرداخت‌نشده‌ای به دولت استرالیا داشته باشید، در صورت عدم تسویه، نمی‌توانید ویزای توریستی بگیرید؛
  • لازم است به افسر مهاجرتی خود ثابت کنید که قصد اقامت دائم در این کشور را ندارید.

سفر به استرالیا2

آیا ویزای توریستی فقط برای افراد گردشگر مناسب است؟

جالب است بدانید که ویزای توریستی استرالیا، تنها به گردشگران بین‌المللی اختصاص نیافته است. با دریافت این ویزا، شما می‌توانید در جلسه‌های تجاری شرکت کرده و یا در دوره‌های آموزشی کمتر از 3 ماه، به تحصیل بپردازید.

همچنین در کنار امکان بازدید از مناطق زیبا و دیدنی این کشور،  با ویزای توریستی می‌توانید برای مدتی در کنار خانواده و بستگان خود در استرالیا زندگی کنید. اگر شرایط یکی از جریان‌های زیر دربارۀ شما صدق می‌کند، اخذ این ویزا برای شما انتخابی مناسب خواهد بود:

  1. جریان حمایت خانواده: اگر در استرالیا میزبانی دارید که می‌تواند از شما حمایت کند؛
  2. جریان گردشگری: چنانچه قصد بازدید از مکان‌های دیدنی استرالیا و تفریح در این کشور را داشته و از تمکن مالی لازم در این زمینه برخوردارید؛
  3. جریان بازدیدکنندۀ تجاری: اگر قصد دارید برای بازدید از یک کسب و کار استرالیایی، انجام مذاکرات تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها و مراسم‌های رونمایی، به این کشور سفر کنید.

دریافت ویزای توریستی استرالیا چه میزان هزینه دارد؟

چنانچه واجد شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا هستید، با توجه به شرایط و اعتبار گذرنامۀ خود می‌توانید درخواستی جهت اخذ این ویزا (از داخل یا خارج از کشور) ارسال کنید. شایان ذکر است که هزینۀ سابکلاس 600، با توجه به جریان انتخابی، اهداف شما از سفر و مدت اقامت در استرالیا، متفاوت خواهد بود.

به طور میانگین، این مبلغ می‌تواند از 145 تا 1065 دلار متغیر باشد. ناگفته نماند دریافت مجوز سفر الکترونیکی (ETA)، یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت این ویزا است و هزینۀ آن نیز تا حدود 20 دلار استرالیا خواهد بود.

ویزای گردشگری استرالیا چه مدت اعتبار دارد؟

مدت زمان دقیق پردازش درخواست و صدور ویزای توریستی کشور استرالیا، به جریان مهاجرتی انتخابی و شرایط شما بستگی دارد. به طور کلی اگر تمامی الزامات و قوانین این حوزه را رعایت کرده باشید، نتیجۀ نهایی درخواست نیز زودتر به دست شما می‌رسد. بر اساس آخرین آماری که ادارۀ مهاجرت استرالیا اعلام کرده است، مدت صدور ویزای گردشگری این کشور، به شرح زیر خواهد بود:

سابکلاس 600 استرالیا

75% درخواست‌ها

90% درخواست‌ها

جریان گردشگری و توریستی

4 ماه

13 ماه

جریان حمایت خانواده

71 روز

12 ماه

جریان بازدیدکنندگان تجاری

6 روز

20 روز

به علاوه مدت اعتبار این ویزا با توجه به هدف شما از سفر به استرالیا، حدأکثر 12 ماه است.

برای دریافت ویزای توریستی استرالیا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

متأسفانه سالانه تعداد زیادی پروندۀ درخواست ویزای توریستی کشور استرالیا، رد صلاحیت می‌شوند. اگرچه در صورت مواجهه با چنین شرایطی می‌توانید درخواستی جدید برای دریافت این ویزا ارسال کنید، اما این اتفاق همچنان ناامیدکننده خواهد بود. بنابراین اهمیت زیادی دارد تا پیش از ارسال دوبارۀ فرم درخواست و اسناد، بررسی کنید که دلیل اصلی ریجکت ویزای شما چه بوده است. به این ترتیب‌، می‌توانید از جزئیات این پروسه آگاه شده و در درخواست بعدی خود، از وقوع چنین مسائلی جلوگیری کنید.

استرالیا

لازم است بدانید که وزارت مهاجرت و امور داخلی استرالیا، حساسیت و سختگیری‌های زیادی در زمینۀ صدور ویزاهای خود اعمال می‌کند. به عنوان مثال، اگر هدفی که از سفر به این کشور دارید، با جریان مهاجرتی انتخابی شما تناقض داشته باشد، ممکن است درخواستتان ریجکت شود. همچنین مواردی مانند نقص مدارک یا عدم صحت آن‌ها نیز یکی متداول‌ترین دلایل رد صلاحیت پروندۀ متقاضیان اخذ سابکلاس 600 است.

برای دریافت این ویزا، شرایط میزبان استرالیایی خود را نیز در نظر بگیرید. در صورت عدم توانایی مالی وی برای حمایت از شما، دولت این کشور ویزای توریستی صادر نخواهد کرد. همچنین از دیگر موانع موفقیت در مسیر اخذ ویزای گردشگری کشور استرالیا، می‌توان به عدم ارائۀ مدارک کافی برای اثبات وجوه و ناتوانی در برآورده کردن الزامات سلامت و شخصیت اشاره کرد.

در پایان

برای سفر به استرالیا و اقامت کوتاه‌مدت در این کشور، لازم است تا نسبت به دریافت ویزای توریستی آن اقدام کنید. با این حال، از آنجا که هر سال قوانین و شرایط جدیدی در زمینۀ پذیرش مهاجران و گردشگران اعمال می‌شود، لازم است تا پیش از هر چیز به فکر استخدام یک وکیل مهاجرت و کارشناس مهاجرتی مجرب باشید.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.