۰ نفر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد؛

ایجاد شرایط خاص برای حج و زیارت با تعطیلی مراسم

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۳
کد خبر: 541093
ایجاد شرایط خاص برای حج و زیارت با تعطیلی مراسم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به اینکه تعطیلی سفرهای حج، عمره و عتبات شرایط خاصی را برای مجموعه حج و زیارت ایجاد کرده، بر لزوم توجه به فعالیت‌های محوری تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب روز چهارشنبه در نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری با توجه به شرایط ناشی از تعطیلی سفرهای زیارتی بر لزوم آینده نگری و ارائه راهکارهای جدید برای بهینه شدن برنامه های بعثه در شرایط مختلف تاکید کرد.

در این نشست که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از معاونت ها و مدیران واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری خواست تا جمع بندی بررسی های خود در خصوص برنامه های این مجموعه برای سال ۱۴۰۰ را ظرف دو هفته آینده به این نشست ارائه دهند تا گام های پیش رو باز تعریف شود.

وی گفت: کارکنان همه واحدها با مطالعه و آینده نگری راهکارهایی را که می تواند به راهبری بهینه فرآیندها بیانجامد؛ ارائه دهند تا با دست پر برنامه های سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

در این جلسه محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران واحدهای بهبود فرآیندها و فناوری اطلاعات، امور مالی، منابع انسانی و پشتیبانی و برنامه، بودجه و تحول سازمانی این معاونت برنامه های خود را برای سال ۱۴۰۰ بیان کردند و در ادامه نیز حجت الاسلام هادی اکبری مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری مشعر و میرزا علیزاده رییس پژوهشکده حج و زیارت درباره فعالیت های این دو مجموعه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ گزارش دادند.

پیش از این علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت تعداد افرادی را که فیش ثبت نام برای اعزام به عمره مفرده در اختیار دارند حدود پنج میلیون و هشتصد هزار نفر عنوان کرد و اکبر رضایی معاون حج و عمره این سازمان بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب و آمادگی برای امور اجرایی متناسب با سیاست های کشورمان و تغییرات در خصوص سفر عمره و افزایش بیش از ۱۵ برابری شرکت های عمره در عربستان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از مسئولان و مدیریت های مختلف سازمان حج وبعثه مقام معظم رهبری خواست در برنامه ریزی ها و تفاهم هایی که با کشور میزبان پس از عبور از بحران شیوع کرونا صورت خواهد گرفت، حفظ حقوق زائر را در اولویت قرار دهند.