۰ نفر

راه‌هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۱
کد خبر: 537501
راه‌هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت

چه سفرهای هوایی زیادی داشته باشید چه کم، پیدا کردن بلیط ارزان قیمت برای مسیرهای هوایی یکی از چالش‌هایی است که بسیاری مسافران را درگیر کرده. با انجام چند راه ساده می‌توانید بلیط‌های هواپیما را با قیمت کمتری بخرید و سفرهای اقتصادی‌تری را تجربه کنید.

سراغ روزهای تعطیل و آخر هفته نروید

اگر مقصد سفرتان را از چند ماه پیش مشخص کرده‌اید، بهتر است هرچه زودتر بلیط هواپیما را خریداری کنید. هرچه به تاریخ مد نظرتان نزدیک‌تر شوید، هم قیمت بلیط‌ها زیاد می‌شوند و هم ممکن است صندلی‌هایی که می‌خواهید در کلاس پروازی شما تمام شود. در تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها هم قیمت بلیط نسبت به روزهای عادی بیشتر است، بنابراین مگر در مواقع ضروری، بهتر است تاریخ و روزهای دیگری را برای خرید بلیط بررسی کنید.

از چند ماه قبل بلیط را بخرید

همانطور که در اولین مورد به آن اشاره شد، هرچه زودتر نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید بهتر است. تقریبا توصیه می‌شود خرید بلیط پروازهای خارجی را از 2 تا 3 ماه قبل از پرواز و برای پروازهای داخلی مانند بلیط هواپیما تهران مشهد را حداقل 1 ماه مانده به پرواز انجام دهید. در این شرایط دستتان برای انتخاب پرواز، کلاس و صندلی هواپیما هم بازتر است.

پروازهای مختلف و ایرلاین‌های متفاوت را بررسی کنید

تنها به بررسی قیمت‌های یک یا دو شرکت هواپیمایی بسنده نکنید و در تاریخ‌های مختلف، پروازهای به مقصد مد نظرتان را با ایرلاین‌های گوناگون مقایسه کنید. با این کار هم از هزینه‌ها مطلع می‌شوید و هم ایرلاین‌هایی که بلیط هواپیمای ارزان دارند را پیدا خواهید کرد. در بعضی از مسیرهای هوایی، یک یا چند توقف در فرودگاه و شهرهای مختلف ممکن است وجود داشته باشد. در برخی موارد بالا بودن ساعت توقف‌های بین مسیر باعث می‌شود تا بلیط هواپیما را ارزان‌تر و با قیمت پایین‌تر بخرید.

فرودگاه مقصد و میزان بار را چک کنید

بعضی از شهرها چند فرودگاه دارند و با توجه به اینکه پروازتان در کدام فرودگاه به زمین می‌نشیند، قیمت بلیط هم ممکن است متغیر باشد. برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما هم می‌توانید به سراغ ایرلاین‌هایی بروید که میزان بار کمتری را برای هر مسافر در نظر می‌گیرند.

از خرید بلیط با تخفیف در سایت‌های معتبر غافل نشوید

بسیاری از سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما مانند اسنپ‌تریپ، کمپین‌های متنوع و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای پروازهای داخلی و خارجی دارند. با عضویت در خبرنامه هم به سرعت از تخفیف‌ها مطلع می‌شوید. از فیلترهای متنوع سایت اسنپ‌تریپ برای دسته‌بندی کردن پروازها از نظر قیمت، تعداد توقف‌ها، سیستمی و چارتری بودن، و ایرلاین می‌توانید استفاده کنید تا در زمان کمتری بلیط هواپیما مورد نظرتان را پیدا و خریداری کنید. علاوه بر آن، خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت 24 ساعته در دسترس است تا پاسخگوی سوالات شما درباره خرید بلیط چارتری باشند.