۰ نفر

جاذبه‌های دیدنی بابل را می‌شناسید؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 528542
جاذبه‌های دیدنی بابل را می‌شناسید؟

اگر به استان مازندران سفر کرده باشید، حتما در بین اسامی شهرها نام بابل را شنیده‌اید. بابل شهری خوش آب‌وهوا و البته دارای پیشینهٔ تاریخی است.

بابل را در گذشته به نام مامطیر یا مامیترا می‌شناختند. در دوران قاجار به دلیل مرکزی بودن این شهر در بین مبادلات اقتصادی به بارفروش تغییر نام داد. البته در زمان پهلوی این نام نیز تغییر کرد و به بابل کنونی شناخته شد. گفته شده که بابل به معنی آب فراوان است. شهر بابل از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود. از این رو مناطق دیدنی و روستاهای بسیاری در گوشه و کنار این شهر قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند.

فیلبند

یکی از روستاهای جذاب و توریستی بابل، فیلبند نام دارد. به دلیل زیبایی‌های بصری این منطقه هرساله تعداد بسیاری گردشگر و توریست به این منطقه سفر می‌کنند. فیلبند را بام بابل می‌دانند. در این منطقه ابرها در نزدیک‌ترین حالت ممکن قرار دارند. اگر بر روی ارتفاعات فیلبند بروید، می‌توانید منظره‌ای باشکوه از ابرها را تماشا کنید. از این رو بسیاری مردم در این منطقه اقدام به خرید املاک و زمین می‌کنند. البته تا چند سال پیش این منطقه هنوز به عنوان یک منطقهٔ گردشگری شناخته نشده بود، به همین دلیل قیمت ویلاهای بابل کمتر از قیمت کنونی محاسبه می‌شد.

هفت آبشار

همان‌طور که از نامش پیداست، از مجموع هفت آبشار پدید آمده است. از این رو منظره‌ای وصف ناشدنی را در دل جنگل مشاهده خواهید کرد. هفت آبشار ۹ متر طول دارد و پس از دوساعت پیاده‌روی در جنگل پدیدار می‌شود. این آبشار در مرز بین بابل و سوادکوه قرار دارد. بسیاری از مردم در فصل تابستان به این منطقه می‌روند و تنی به آب می‌زنند.

سد شیاده

از مزیت‌های زیبای سفر به شهرهای شمالی، تماشای منظره‌های بکر در تمامی نقاط آنجاست. سد شیاده در ۳۲ کیلومتری بابل و در نزدیکی بندپی قرار دارد. این سد در بین سرسبزی درختان و بوته‌ها تبدیل به دریاچه‌ای کوچک شده است. انعکاس سرسبزی درختان در آب‌های سد و آب‌وهوای مطبوع آن سبب شده تا اینجا منطقه‌ای توریستی و گردشگری به حساب بیاید. به طوری که با تماشای آن آخرین چیزی که ممکن است به ذهن بیاید، وجود سد در این منطقه است.

جنگل بزچفت

حتما تصاویر رویایی از جاده‌ای باریک با درختان تنومند را دیده‌اید. درختانی که در هر فصل از سال رنگی تازه به خود می‌گیرند و شاخ و برگ‌هایشان در هم تنیده‌ است. اگر می‌خواهید تصویری رویایی از یک جنگل را به صورت واقعی ببینید، جنگل بزچفت را از دست ندهید. پارک جنگلی بزچفت برای خانواده‌ها و افرادی که عاشق طبیعت هستند، احداث شده است. این پارک فاصلهٔ کمی با بابل دارد.

پل محمد حسن خان

دیدنی‌های شهر بابل تنها به مناظر طبیعی مختص نمی‌شود. به دلیل تاریخی بودن این شهر، آثار و بناهای تاریخی کوچک و بزرگی در این شهر نیز پیدا می‌شود. پل محمد حسن خان به اواخر دوران زندیه برمی‌گردد. آقا محمد خان قاجار آن را احداث کرده و این پل حکایت از علاقمندی پادشاهان قاجار به بابل دارد. از این رو برای حفظ این بنای تاریخی، هیچ‌گونه خودرویی از آن نمی‌گذرد.

موزه بابل

وارد شهر بابل شوید، ساختمانی با نورپردازی زرد و طلایی توجه شما را به خود جلب می‌کند. اینجا موزهٔ تاریخی بابل نام دارد. موزهٔ مردم شناسی بابل از قدمت و سنت این شهر حکایت می‌کند. آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در این موزه جمع‌آوری شده و در معرض نمایش قرار گرفته است. گفته شده آثار موجود در این موزه به سده چهارم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این موزه در بین مردم بومی بابل به گنجینه معروف است.

3

 

کلام پایانی

شهر بابل در استان مازندران قرار دارد. این شهر به لحاظ دسترسی به زیبایی‌های طبیعی بسیار کم‌نظیر است. چرا که این شهر از یک طرف به دریای خزر و از طرف دیگر به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود. روستاهای بسیاری در اطراف این شهر قرار دارد که به لحاظ زیبایی بسیار چشم‌نواز هستند. مناطق دیدنی بسیاری در بابل وجود دارد که مهمترین‌ آنها فیلبند، هفت آبشار، جنگل بزچفت، سد شیاده، پل محمد حسن خان و موزه تاریخی گنجینه بابل هستند. از این رو برای سفر و مهاجرت می‌توانید اطلاعاتی دربارهٔ  املاک و زمین شهر بابل کسب کنید.