۰ نفر

ایرانی‌ها سفر به فرانسه را به تعویق بیندازند

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 400863
ایرانی‌ها سفر به فرانسه را به تعویق بیندازند

وزارت امور خارجه ایران در پی اعتصابات عمومی اخیر در فرانسه، از هموطنان ایرانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند خواست تا برنامه سفرشان را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در پی اعتصابات عمومی اخیر در فرانسه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۷ آذر ماه سال جاری در هشداری مسافرتی از هموطنان ایرانی که قصد عزیمت به فرانسه را دارند، خواست که سفرشان را به تعویق بیندازند.

در این هشدار مسافرتی آمده است: «با توجه به اعتراضات مستمر مردمی در جمهوری فرانسه طی یک سال اخیر و نظر به اعتصابات عمومی دو روز گذشته و به خشونت کشیده شدن این اعتراضات در شهرهای مختلف آن کشور به ویژه پاریس، به مسافران و جهانگردان ایرانی به طور جدی توصیه می‌‌شود به منظور حفظ امنیت و سلامت خود، برنامه سفر به کشور جمهوری فرانسه را به زمان دیگری موکول کنند.»

 وزارت خارجه ایران آذر 1397 نیز در پی درگیری‌های آن زمان در فرانسه در هشداری مسافرتی از هموطنان ایرانی خواسته بود که ضمن مراقبت و هوشیاری لازم از حضور در مراکز و مکان‌های درگیری جدا بپرهیزند. 

اعتصاب سراسری و تظاهرات مردمی در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه  از چند روز پیش آغاز شده است.

دور جدید اعتصاب‌های کارگری در فرانسه پس از آن کلید خورد که دولت ماکرون اعلام کرد از طرح خود برای «اصلاح» نظام پرداخت بازنشستگان عقب‌نشینی نمی‌کند. ماکرون نظام فعلی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه و ناعادلانه خوانده و مدعی است که قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند. 

وزارت خارجه ترکیه نیز در هفته‌ای که گذشت در اطلاعیه‌ای، از شهروندان خود خواست تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به فرانسه اجتناب کنند.