۰ نفر

جزئیات افزایش قیمت بلیت موزه‌ها

۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبر: 390013
جزئیات افزایش قیمت بلیت موزه‌ها

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت، بلیت موزه‌ها برای گردشگران خارجی 4 دلار و برای گردشگران و بازدیدکنندگان ایرانی 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا کارگری مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور در باره افزایش قیمت بلیت موزه‌ها گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس قانون هر سه سال یکبار بازبینی در خصوص قیمت ورودی موزه‌ها داریم که هیات دولت نیز آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی می‌کند.

وی افزود: با توجه به تورم و موضوعات دیگر مقداری قیمت بلیت موزه‌ها افزایش پیدا کرده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در سال جاری نیز چنین مصوبه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم، ولی سقف آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی نکردیم.

کارگری با اشاره به اینکه 4 سال است که هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص بلیت موزه‌ها نداشتیم گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر این افزایش‌ قیمت‌ها مربوط به گردشگران خارجی می‌شود. با توجه به افزایش قیمت دلار در کشور، حداکثر 4 دلار به قیمت بلیت موزه‌ها برای گردشگران خارجی در نظر گرفتیم که حدود 50 هزار تومان می‌شود. این مبلغ باز کمتر از موزه‌های اروپایی است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور یادآور شد: در مورد گردشگران ایرانی نیز افزایش حدود 40 درصد داشته‌ایم که عدد میزان افزایش زیاد قابل توجه برای گردشگران ایرانی نیست.