۰ نفر

خسارت 210میلیارد ریالی به برج قابوس

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبر: 368334
خسارت 210میلیارد ریالی به برج قابوس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام در آبان ماه در این استان، گفت: این برنامه در گنبدکاووس به جای ورزشگاه المپیک به دانشگاه آزاد منتقل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم کریمی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: عموما خسارات سیل در سالیان متمادی در استان ما در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنایع، تجاری و مسکونی بوده است ولی امسال یکی از بیشترین آسیب‌ها به حوزه میراث فرهنگی وارد شده است.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر استان گلستان خسارتی بالغ بر 38 میلیارد تومان به ابنیه میراث فرهنگی، 126 میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و بیش از 36 میلیارد تومان در حوزه گردشگری وارد شده است، افزود: آنچه در حوزه خسارت به شهرستان گنبدکاووس مربوط می‌شود خسارت دو میلیارد و 100 میلیون تومانی به برج قابوس و خسارت 2 میلیارد تومانی به شهر باستانی جرجان است.

انتقادات درباره مرمت و نگهداری از برج قابوس و شهر تاریخی جرجان غیرمنصفانه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر اینکه برخی انتقادات و مباحث مطرح شده در فضای مجازی درباره مرمت و نگهداری از برج قابوس و شهر تاریخی جرجان کمی غیرمنصفانه است، خاطرنشان کرد: هر چند ما از همه انتقادات استقبال کرده و آن را نشانه توجه مردم به میراث فرهنگی می‌دانیم اما انتظار داریم منتقدین با حضور در پایگاه میراث جهانی برج قابوس مطالب خود را با کارشناسان به اشتراک گذاشته و درباره آن گفت و گو کنند.

کریمی از اختصاص اعتبار بیش از 4 میلیارد تومانی تا کنون برای حفظ و مرمت برج قابوس در سه سال اخیر خبر داد و گفت: این اعتبارات که از منابع ملی و استانی است در سال 96 بالغ بر یک میلیارد و 238 میلیون تومان، در سال 1397 حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان و در سال جاری بیش از 2 میلیارد تومان بوده است.

هیچ‌گونه مشکل اعتباری در مرمت و نگهداری برج قابوس و شهر باستانی جرجان نداریم

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل اعتباری در مسیر مرمت و نگهداری برج قابوس و شهر باستانی جرجان نداریم، ادامه داد: انتظار ما این است که وقتی اعتبار این موضوع را در اختیار داریم همه ظرفیت‌های شهرستان گنبدکاووس اعم از رسانه‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری به کمک ما آمده و در کنار ما برای این منظور همت کنند.