۰ نفر

جام جهانی گردشگران روسیه را ۱۵درصد بیشتر کرد!

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 321007
جام جهانی گردشگران روسیه را ۱۵درصد بیشتر کرد!

روسیه از افزایش شمار گردشگران خارجی در این کشور تا ۱۵درصد خبر داده و آن را مرهون جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸دانسته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «تاتیانا منشیکووا» ـ جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری و رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه ـ‌ اعلام کرد: تابستان امسال گردشگری در مناطق مختلف روسیه به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات، سیاست‌های مناسب، رشد و توسعه سریع خدمات گردشگری که آغاز آن به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد، از جمله مهمترین فاکتورهای افزایش تقاضا برای گردشگری و رشد این صنعت در روسیه است.

منشیکووا به نتایج اولیه گردشگری در فصل تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی که حاکی از افزایش چشمگیر شمار گردشگران در قیاس با سال گذشته بود، اشاره کرد و افزود: در سال ۲۱۰۷ میلادی، بیش از ۵۶ میلیون گردشگر در روسیه به گردش و استراحت پرداختند. این انتظار می‌رود شاخص رشد در کل سال ۲۰۱۸ افزایش داشته باشد.

رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه تاکید کرد: دو رقابت بزرگ جهانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که در چارچوب برگزاری آن‌ها زیرساخت‌های گردشگری در شهر ها و مناطق مختلف روسیه ایجاد شد از جمله فاکتور های تاثیرگذار دیگری در افزایش نرخ گردشگری در روسیه است.

 در فدراسیون روسیه برنامه جامع هدفمندی در حوزه توسعه گردشگری و جذب توریست در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ اجرا شد که مطابق با آن حدود ۴۵ سازمان و کمپانی بزرگ وابسته با هدف مشترک در مناطق مختلف روسیه (۳۵ منطقه این کشور) در حوزه گردشگری فعال شد.

تاتیانا منشیکووا در این‌باره گفت: مرکز گردشگری روسیه طرح جدیدِ برنامه جامع هدفمند توسعه گردشگری و جذب توریست را برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ تهیه و سازماندهی کرده و به فدراسیون گردشگری روسیه ارائه کرده است.

به گفته جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری روسیه، ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری بزرگ گردشگری در این طرح جامع و هدفمند در نظر گرفته شده است که منطقه آلتایسکی در سیبری که یکی از مناطق پربازدید به حساب می‌آید، یکی از اهداف این طرح‌های پیش‌بینی شده است.

روسیه پس از تسهیل کردن صدور روادید به یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانی‌ها تبدیل شد. آمار دقیقی از جمعیت ایرانی‌هایی که برای تماشای جام جهانی ۲۰۱۸ به این کشور سفر کردند در دست نیست اما منابع غیررسمی از سفر دست‌کم ۳ هزار ایرانی در بازه برگزاری مسابقات جام جهانی به این کشور خبر داده‌اند.