۰ نفر

یزدی‌ها ثبت جهانی شهرشان را جشن می‌گیرند

۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۲۱
کد خبر: 229153
یزدی‌ها ثبت جهانی شهرشان را جشن می‌گیرند

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با اشاره به این‌ که پاسداشت و حفاظت از آثار شهر تاریخی یزد یک وظیفه همگانی است، از برگزاری جشن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با حضور سفیران فرهنگی یونسکو و کشورهای عضو کمیته میراث جهانی خبر داد.

مجتبی فرهمند، با اشاره به این که همزمان با جهانی شدن یزد، بار مسئولیت همه ما بیشتر شده است، اظهار کرد: یزد از امروز متعلق به همه دنیاست و سرنوشت آن به عنوان میراث بشری حساس است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این ‌که باید همه اقدامات لازم در جهت پاسداشت و حفاظت از آثار این شهر انجام شود، افزود: اکنون که این آثار ارزشمند از نیاکان ما به ارث رسیده و باعث سرافرازی ایرانی‌ها در عرصه بین‌المللی شده است، تلاش امروز ما نه تنها باید باعث حفظ هویت این خطه شود، بلکه بر ارزش‌های آن نیز بیفزاید.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در ادامه به برگزاری جشن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در مقیاس بین ‎ المللی و فرا ملی اشاره کرد و گفت: این جشن در 17 و 18 اسفند ماه سال جاری با حضور سفیران فرهنگی یونسکو و سفیران کشورهای عضو کمیته میراث جهانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌ که هدف از برگزاری این جشن معرفی فرهنگ و هنر یزدی به جهانیان است، تصریح کرد: مراسم اصلی که آیین رونمایی از لوح میراث جهانی شهر تاریخی یزد است با حضور رییس جمهور یا معاونانشان برگزار می‌شود.

فرهمند با بیان این ‌که در حال حاضر سه کارگاه در قالب کمیته در حال پیگیری مسائل مربوط به این مراسم هستند، گفت: این سه کمیته شامل کمیته تولید محتوا و برنامه‌ریزی، کمیته اجرایی و کمیته دعوت است.

این مقام مسئول در پایان برگزاری جشن‌های مردمی در خیابان قیام، جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی یزد، جشنواره پوشش و لباس یزد را از دیگر برنامه‌های این جشن نام برد.