۰ نفر

۷پیشنهاد هوشمندانه برای سفرهای تابستانی ارزان

۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰:۰۰
کد خبر: 205694
۷پیشنهاد هوشمندانه برای سفرهای تابستانی ارزان

در کشور ما مردم با پایان کار مدارس و دانشگاه‌های فرزندان، خود را برای سفرهای تابستانی آماده می‌کنند. اکثر خانواده‌ها فصل تابستان را به خاطر شرایط ویژه‌ای که نسبت به دیگر فصول سال دارد، برای سفر انتخاب می‌کنند.

شاید تابستان تنها فصلی باشد که می‌توان با خیال راحت به کوه‌ها، جنگل‌ها و دریا سفر کرد. گرمای طاقت فرسای تابستان در کلان شهرها نیز مزید بر علت می‌شود تا مردم برای رهایی از چنین وضعی به طبیعت و شهرهای خنک‌تر پناه ببرند. به همین خاطر جاده‌ها به استثنای ایام تعطیلات و نوروز، در این فصل از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فردا، با این تفاسیر همه ما دوست داریم با صرف هزینه کمتر از سفر خود لذت بیشتری ببریم. در این یادداشت سعی شده است، شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که با پیروی آز آن می‌توانید یک سفر ارزان، هوشمندانه و خاطره انگیز داشته باشید.

1. به دنبال بلیط های ارزان باشید

شما به احتمال زیاد در برخی از سایت‌ها و کانال‌های دنیای مجازی که بلیط‌های ارزان قیمت ارائه می‌دهند عضو هستید. چک کردن روزانه این گونه سایت‌ها به شما کمک می کند تا از میزان بهای بلیط در سفرهای هوایی و حتی زمینی بیشتر آشنا شوید. امروزه با رقابتی که بین اینگونه سایت‌ها برای جلب رضایت مشتری صورت می‌گیرد، باعث شده که ما با صرف کمترین هزینه به تمامی اطلاعات درباره هتل، نوع پرواز و حتی غذاهای سرو شده در هنگام  سفر آشنا شویم. کافیست عضو یک و یا چند تا از این سایت‌ها و شبکه‌های مجازی شوید.

سعی کنید با این سایت‌های فروش بلیت و امکانات رفاهی بیشتر در تعامل باشید و با پرس و جو به دنبال ارزانترین و به صرفه ترین آژانس برای سفر خود باشید. شک نکنید که آژانس‌هایی که شما در آن‌ها عضو هستید، جدیترین و ارزانترین بلیط های سفر را در اسرع وقت در اختیارتان قرار می‌دهند، فقط کافیست آنلاین باشید.  شبکه‌های اجتماعی آنلاین نیز می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. فقط قبل از خرید بلیط، جزئیات ارائه خدماتشان در طول سفر را خوب مطالعه کنید تا متضرر نشوید. در این گونه صفحات مجازی به طور معمول بلیت‌های ارزان و با کیفیت چون در تعداد کمی ارائه می‌شوند، خیلی زود به فروش می‌رسند. 

2. برنامه‌ریزی داشته باشید

برنامه‌ریزی در هر کاری باعث پیشرفت آن می‌شود. شما برای اینکه در سفر پیش رو دچار مشکل نشوید. باید برنامه‌ریزی داشته باشید. یادتان باشد پولی را برای حوادث پیش بینی نشده در نظر بگیرد، امکان بروز حادثه در هر سفری دور از انتظار نیست. در یک برنامه طولانی سفر، هتل‌هایی را انتخاب کنید که دارای خدماتی چون صبحانه، پارکینک و وای‌فای باشند. این گونه موارد را می‌توان در هنگام رزرو بلیط توجه کرد تا با توجه به پولی که پرداخت می‌کنید، بیشترین استفاده را ببریید.

3. خرید بلیط در لحظه آخر 

از انعطاف‌پذیری خود بهره ببرید. کریس مک گینیس، سردبیر یک سایت گردشگری، با دو دهه تجربه در مورد سفر کردن می‌گوید:«توانایی انطباق پذیری قدرت شخص سفر کننده در طول مسیر سفر را نشان می‌دهد». وی درباره کم کردن هزینه در سفرهای گرانقیمت به نکته بسیار ظریفی اشاره می‌کند و می‌گوید: در زمانی که هجوم مردم برای سفر کردن کم است، به سفر بروید در زمان‌هایی مثل قبل و بعد از سال نو، یا فصل سفر خود را تغییر دهید. اگر این امکان برای شما فراهم باشد و نیز تورهای لحظه آخری را از دست ندهید، معمولا آژانس‌های مسافرتی تا ساعت خاصی را برای فروش بلیط خود قرار می‌دهند، اگر گنجایشی را که مد نظرشان است، پر شود مابقی بلیط را تا نصف قیمت واقعی و حتی کمتر ارائه می‌دهند. البته این نوع خرید کردن در لحظه آخر برای کسانی که انعطاف پذیر نبوده و دارای شرایط شغلی خاصی هستند توصیه نمی‌شود. 

4. از مرکز شهر فاصله بگیرید

برای اقامت از مرکز شهر فاصله بگیرید. توجه داشته باشید در همه جای دنیا نرخ هتل‌ها در مرکز شهر بسیار گرانتر از حومه شهر است. اگر سفرتان تفریحی است و یک اتاق برای قرار دادن وسایل و استراحت شب نیاز دارید، بهتر است در حومه و یا حتی خارج از شهر به دنبال اتاقی برای استراحت باشید. لزومی ندارد که در مرکز شهر اتاق رزرو کنید. سعی کنید وقتی از هتل‌های حومه شهر استفاده می‌کنید این هتل‌ها ترجیحا به ایستگاه مترو و یا اتوبوس دسترسی داشته باشد تا با آن‌ها جابجا شوید. شما با این کار مقدار قابل توجهی پول برای خود ذخیره می‌کنید. اگر در اواخر تعطیلات سفر می‌کنید به دنبال هتلی باشید که به دنبال شناخته شدن است، چون به طور معمول اینگونه هتل‌ها تازه تاسیس هستند و برای جلب مشتری خدمات را پایینتر از هتل‌های سرشناس با همان کیفیت ارائه می‌دهند.

5. جوانب مثبت را در نظر بگیرید

در هنگام سفر به دنبال جوانب مثبت باشید. جانی جت یک وبلاگ نویس معروف، وی بیش از 200 شب از طول سال را در خارج از خانه به سر می‌برد. او می‌گوید یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌ها در طول سفر نظارت بر آخرین اخبار سفر توسط آژانس‌ها و شبکه‌های مجازی مربوط به آن است. شما با عضو شدن در چنین سایت‌هایی جزء اولین کسانی هستید که از نرخ بلیط و خدمات مربوط به آن مطلع می‌شوید.

6. جایگزینی برای هتل‌ها پیدا کنید

باهوش باشید، همانطور که جانی جت اشاره می‌کند؛ اغلب ماه‌ها فقط به فکر گزینه‌های اصلی سفر از جمله: هتل‌ها، کرایه چادر و یا کابین، و کرایه اتومبیل‌ها هستیم. با این تفاسیر لیستی بسیار بزرگ در این رابطه در اختیار داریم که بسیار برای انجام آنها وقتمان تلف می‌شود. برای اینکه از هتل‌دار‌ها اتاق اجاره کنیم، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه از صاحب خانه‌ها بطور مستقیم بدون واسطه اتاق اجاره کرد. فقط کافیست در محلی که به سر می‌برید از اهالی محل سراغ کسانی که خانه اجاره می‌دهند را بگیرید. شما با این کار بدون واسطه می‌توانید اتاقی را برای خود اجاره کنید و به محل تفریح و سفر خود نیز دسترسی بیشتری داشته باشید.

وی در ادامه می‌گوید: استفاده از ناوگان عمومی در شهرها مثل مترو، اتوبوس، و قطارها می‌توانند حداقل 50 درصد هزینه سفر درون شهری شما را بکاهد. سعی کنید نقشه‌ها، برنامه‌ها و راهنماهای سفر هر منطقه را دانلود کرده و همراه خود داشته باشید. شما با این کار در خطوط متروهای پیچیده چون شهر مسکو و لندن دچار مشکل نمی‌شوید و نیازی نیست از مردم برای رسیدن به مقصد خود کمک بگیرید.  برنامه‌هایی مانند MetrO به شما اجازه می‌دهند، سیستم‌های حمل و نقل در جهان را مطالعه کرده و با دانلود کردن، از آخرین وضعیت آنها با خبر شوید.

7. استفاده از پاداش آژانس‌ها 

اطمینان حاصل کنید که آژانس مسافرتی با سن و وابستگی شما با هر گروهی که ممکن است به صرفه جویی‌های منحصر به فرد منجر شود، آگاه است. اگر شما دارنده یک کارت اعتباری باشید، با توجه به مزایای خرید می‌توانید از مزایای هر چند سفر یک سفر مجانی بهره ببرید. این کار در دراز مدت به نفع شما خواهد بود. حتی اگر شما در سطح خیلی بالا هم باشید، وفاداری خود را به شرکت‌های هواپیمایی، هتل یا اجاره اتومبیل کرایه‌ای ثابت کنید، گاهی اوقات مشارکت می‌تواند منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای یا احتمالا امتیاز پاداش منجر شود که بعدا پول شما را ذخیره می‌کند. به یاد داشته باشید صرفه جویی جزئی از قانون بقاست.