۰ نفر

تراکتور نو و دست دوم با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 274423
تراکتور نو و دست دوم با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

تراکتور یکی از پرکاربردترین وسایل برای کشاورزی است. این وسیله نقلیه به عنوان کشنده در برخی از صنایع دیگر نیز استفاده می‌شود. برخی از افراد نیز با استفاده از تجهیزات جانبی تراکتور را به لودر، بیل مکانیکی و جرثقیل تبدیل می‌کنند.

با توجه به این کاربردها خرید تراکتور صفر یا حتی خرید تراکتور کارکرده بازار خاص خود را دارد.

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در خرید هر وسیله‌ای قیمت یا ارزش آن است. شاید قیمت بالای این دستگاه یکی از دلایل خرید تراکتور کارکرده باشد. البته برخی نیز به دلیل نیاز نداشتن به تراکتور صفر رو به خرید کارکرده آن می‌آورند.

بازار خرید و فروش تراکتور از نظر قیمت بسیار گسترده است. گستردگی قیمت تراکتور به دلیل گستردگی کاربرد و مشخصات این ابزار صنعتی است. پس به راحتی نمی‌توان گفت برای خرید تراکتور صفر چه میزان پولی باید داشته باشید. در خرید تراکتور دست دوم نیز مانند هر وسیله‌ی دست دوم و کارکرده بازار قیمت‌ها متفاوت و گسترده است.

قیمت تراکتور صفر

قیمت تراکتور صفر ایرانی از حدود ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود. برای خرید تراکتور کمرشکن باغی ۹۵۰ با توان خروجی ۴۲ اسب بخار باید حدود ۳۳ میلیون هزینه کرد. تراکتور باغی ۹۳۸ با توان خروجی ۳۲ اسب بخار هم در کارخانه قیمتی حدود ۴۵ میلیون تومان دارد.

البته قیمت‌های تراکتور کشاورزی ایرانی کمی متفاوت‌تر و در بازه گسترده تری است. این دسته از تراکتورها با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان توسط کارخانه به فروش می‌رسد که هر دستگاه مشخصات خاص خود را دارد. تراکتور کشاورزی ۴۷۰ نسخه تک محوره (2WD) با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که همین مدل نسخه دو محوره با دو قیمت ۴۷ میلیون و ۵۵ میلیون تومانی توسط کارخانه به فروش می‌رسد. توان خروجی مدل ۴۷۰ برابر با ۴۷ اسب بخار است.

قیمت تراکتور کشاورزی مدل ۴۷۵ با توان خروجی ۷۵ اسب بخار هم بر اساس محورهای فعال فرق می‌کند . تراکتور کشاورزی ۴۷۵ تک محوره حدود ۴۶رمیلیون تومان و دو محوره ۵۸ میلیون تومان ارزشگذاری شده و به فروش می‌رسد.

دو تراکتور ۴۸۰ و ۸۰۰ که هر دو توان خروجی ۸۲ اسب بخاری دارند در نسخه تک محوره به ترتیب با قیمت حدود ۴۹ و ۵۳ میلیون تومان و در نسخه دو محوره به ترتیب با قیمت حدود ۶۱ و ۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسند. تراکتور کشاورزی ۳۳۹ با توان ۱۱۰ اسب بخاری دارای دو نسخه تک محوره و دو محوره است که دو نسخه توسط کارخانه به ترتیب با قیمت حدود ۶۵ و۸۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت تراکتور کشاورزی ۱۵۰۰ صفر با توان خروجی ۱۵۰ اسب بخار نیز بالای ۲۰۰ میلیون تومان است. تراکتور زتور ۱۴۰ ساخت چک نیز در بازار قیمتی حدود ۲۳۰ میلیون تومان دارد.

قیمت تراکتور کار کرده

برای خرید تراکتور کارکرده باید بیش از ۱۰ میلیون تومان هزینه کرد. تراکتور فرگوسن با قدمت بیش از ۳۰ سال در بازار قیمتی حدود ۱۳ میلیون دارد. تراکتور ۹۴۲ با توان خروجی ۴۲ اسب بخار با پیشرانه‌ ایتالیایی با قدمتی کمتر از ۷ سال ۲۱ میلیون تومان است.

از آن سو نیز تراکتور آریون ۶۲۰ مدل ۱۳۹۵ با کارکردی پایین با قیمتی حدود ۲۵۰ میلیون تومان در بازار خرید تراکتور دست دوم معامله می‌شود.

تراکتور ۳۹۹ با ۱۲ سال کارکرد در بازار دست دوم ۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همانطور که گفته شد و دیدی  قیمت‌ها برای خرید تراکتور صفر و همچنین ارزش‌گذاری‌ها برای خرید تراکتور دست دوم دارای بازار گسترده‌ای است که بر اساس مشخصات فنی در بخش نو و بر اساس مشخصات فنی، میزان کارکرد و سال ساخت در بخش تراکتور دست دوم متفاوت است. برای خرید تراکتور مورد نظر خود ابتدا باید کاربرد و مشخصات فنی مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس قیمت‌ها را از بازار جستجو کنید.

 

منبع : ویرلن