۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

قیمت مصوب مرغ مربوط به ۶ماه پیش است/ با مرغداران خراسانی برخورد تعزیراتی شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 262319
قیمت مصوب مرغ مربوط به ۶ماه پیش است/ با مرغداران خراسانی برخورد تعزیراتی شد

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: قیمت مصوب مرغ مربوط به شش ماه پیش است در حالی که در این مدت افزایش قابل ملاحظه‌ای در قیمت نهاده‌های دامی داشته‌ایم.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیت اسدالله نژاد قیمت مصوب برای هر کیلوگرم مرغ را هفت هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: تنها در مدت زمان کوتاه ایام عید هر کیلوگرم کنجاله سویا 700 تا 800 تومان افزایش قیمت داشته است.

وی تاکید کرد: تغییر محسوسی در نرخ ارز مبادله‌ای نداشته‌ایم اما، افزایش نرخ دلار در بازار آزاد بهانه‌ای برای گران فروشی نهاده‌های دامی توسط واردکنندگان شده است.

اسدالله نژاد با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی به جای برخورد با تخلف تعداد معدود واردکننده فرصت طلب، برخورد با مرغداران را انتخاب کرده است.

وی تاکید کرد: دولت مانند همیشه راحت‌ترین گزینه را انتخاب کرده و با فشار بر تولیدکننده سعی در پایین نگه داشتن قیمت دارد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی ایران از برخورد شدید سازمان تعزیرات با مرغداران خراسانی خبر داد و گفت: این برخورد در حالی انجام می شود که مرغداران حلقه آخر تولید هستند و افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه تمام شده برای آنان اتفاق افتاده است.

اسدالله نژاد در پایان خواستار تشکیل فوری جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت عادلانه مرغ بر اساس هزینه تمام شده برای مرغداران شد.