۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های جدید در بازار مرغ و تخم مرغ اعمال می‌کند/ واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به تشکل ها/ تنها اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها اجازه صادرات دارند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 714674
وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های جدید در بازار مرغ و تخم مرغ اعمال می‌کند/ واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به تشکل ها/ تنها اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها اجازه صادرات دارند

با دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های جدید در حوزه تولید و بازار مرغ و تخم مرغ اعمال می شود.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جلسه‌ای گسترده با بخش خصوصی و دولتی سیاست‌های جدید این وزارتخانه در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد.

این جلسه به شکل گسترده با حضور نمایندگان اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه، اتحادیه مرغداران میهن و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی برگزار شد.

در این جلسه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های جدید این وزارتخانه در قبال تولید و بازار مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. این سیاست‌ها شامل واگذاری امور تولید به تشکل‌ها و واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به تشکل‌ها است. همچنین از این پس اتحادیه استان‌ها موظف به تأمین نیاز مرغ و تخم مرغ استان خود هستند و در صورت تأمین نیاز استان اجازه صادرات به صورت بلند مدت به اتحادیه‌ها داده خواهد شد.

علاوه بر آن ها، تنها اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها اجازه صادرات دارند و تأمین نهاده مرغداران با تأیید اتحادیه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

در حوزه نهاد‌های خوراک دام نیز، قیمت نهاده‌های اصلی شامل ذرت، کنجاله سویا و جوجه یک روزه تا پایان سال با ارز نیمائی تأمین خواهد شد.

بر اساس سیاست‌های جدید، وزارت جهادکشاورزی تنها در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر اعمال سیاست‌ها در حوزه تولید و قیمت ورود پیدا خواهد کرد.

به اعتقاد کارشناسان؛ اعمال این سیاست‌ها می‌تواند منتج به مدیریت بهتر تولید و بازار مرغ و تخم مرغ شود تا قیمت این دو کالای اساسی کمتر دستخوش نوسان و تغییر شود. اما، پیش از این نیز سخن از واگذاری امور به تشکل‌ها و اتحادیه ها به میان آمده بود، آنچه اهمیت دارد واگذاری اختیارات و ابزار اجرای این سیاست‌ها به صورت عملی به تشکل‌ها است تا از شعار خارج و به عمل برسد.