۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

قیمت مرغ در میادین به نرخ مصوب رسید

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبر: 705062
قیمت مرغ در میادین به نرخ مصوب رسید

قیمت مرغ در میادین میوه تره بار به نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان رسید، این در حالی است که در ابتدای هفته جاری قیمت مرغ در میادین ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ مرغ از منابع پروتئینی مهم و پر تقاضا در روز‌های منتهی به پایان سال است. امسال با افزایش قابل توجه قیمت گوشت قرمز و همراهی نوروز با ماه رمضان انتظار افزایش تقاضا برای خرید مرغ می‌رود که افزایش تقاضا افزایش قیمت را نیز به همرا دارد.

قیمت مرغ در میادین

افزایش قیمت مرغ در بازار به بیش از نرخ مصوب از همان روزهای اول اسفندماه سالجاری آغاز شده است. آخرین نرخنانه سازمان میادین میوه و تره بار نشان می‌دهد، قیمت مرغ در میادین نیز در حال افزایش است به نحوی که امروز قیمت این کالا در میادین به نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان رسید، این در حالی است که در ابتدای هفته جاری قیمت مرغ در میادین ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

قیمت مرغ در سطح شهر

در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در مراکز عرضه سطح شهر و خرده فروشی ها با قیمت ۶۴ هزار تومان تا بیش از ۶۶ هزار تومان برای مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

قیمت انواع گوشت مرغ قطعه بندی در میادین

گفتنی است، بر اساس نرخنامه سازمان میادین میوه تره بار، ران مرغ بدون پوست در میادین با قیمت ۹۲ هزار و ۲۰۰ تومان، هر کیلوگرم مغز ران بدون پوست و بدون استخوان ۹۷ هزار و ۲۰۰ تومان، هر کیلوگرم ساق مرغ بدون پوست ۱۰۹ هزار تومان، هر کیلوگرم سینه با استخوان بدون پوست ۱۰۶ هزار تومان، هر کیلوگرم سینه با استخوان بدون پوست ۱۰۳ هزار تومان، هر کیلوگرم مخلوط ران و سینه بدون پوست ۹۸ هزار تومان، هر کیلوگرم بال ۸۱ هزار و ۶۰۰ تومان، هر کیلوگرم بازو ۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان، هر کیلوگرم مخلوط بال و بازو ۷۴ هزار و ۳۰۰، هر کیلوگرم فیله ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم گردن ۲۳ هزار و ۷۰۰، هر کیلوگرم سینه بودن استخوان ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان، هر کیلوگرم پای مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۱۱ هزار تومان، هر کیلوگرم جگر مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان، هر کیلوگرم سنگدان بسته ۴۰۰ گرمی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم دل مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می شود.