۰ نفر

خرید نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ ۷ نهالی پربار و زودبازده

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 703380
خرید نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ ۷ نهالی پربار و زودبازده

خرید نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ ۷ یک راه میانبر و جذاب برای داشتن یک نهاستان با سود بسیار می باشد.

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان برای مناطقی با ارتفاع 0 تا 2500 متر فاصله از سطح دریا مناسب است. مغز گردو ژنوتیپ درشت و سفید رنگ است و درصد مغز آن 65% است. با خرید ژنوتیپ تیپ 7 می‌توانید یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم ریسک را داشته باشید چرا که نهال گردو ژنوتیپ پربار و زودبازده است. در واقع این رقم از همان سال اول باردهی دارد!!!

نهال گردو

مدیریت نهالستان ارغوان نهال که متولی این از نهال  گردو است، توضیحات جالبی در این باره میدهد.

ژنوتیپ (Genotype) به چه معناست؟

به بخشی یا کل ساختار یک موجود زنده ژنوتیپ (Genotype) گفته میشود. در واقع ژنوتیپ عامل مجزا کننده کیفیت و خروجی موجودات خواهد شد. بطور مثال در نهال گردو ژنوتیپ بهتر باعث خروجی گردوی مرغوب تر و با کیفیت تر میشود. ژنوتیپ (Genotype) برتر در گیاهان در واقع عامل اصلی خروجی با کیفیت و پیوندمطمئن است. برای نهال گردو میتوان ارقام ژنوتیپ (7 و 9) را با ارقام پیوند پذیر با مرغوبیت کمتر پیوند زد، و به اینصورت محصول پر بارتر داشت.

در ادامه همراه مهندس بابایی به بررسی اطلاعات جامعی از این نهال مانند مشخصات نهال و گردو ژنوتیپ، قیمت نهال گردو ژنوتیپ، فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ، ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ، عمر گردو ژنوتیپ، معایب گردو ژنوتیپ و نحوه کاشت آن خواهیم پرداخت.

مشخصات ظاهری نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

این در دسته درختان پایه کوتاه قرار داشته ولی شاخ و برگ های بسیار متراکمی دارد. پس بهتر است در زمان کشت این نهال گردو، فواصل کشت مشخص شده را رعایت کنیم.(درمورد فاصله کشت خواهیم گفت) حداکثر ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ برتر؛ به 8 متر نیز می رسد.میزان باردهی درخت گردو ژنوتیپ برتر در باغات 10 ساله، برای هر درخت گردو ژنوتیپ در حدود 70 کیلوگرم محصول برآورد می شود.

خصوصیات ظاهری گردوی ژنوتیپ ارغوان

نهال گردو

  1. پوست نازک است ولی پوست کاغذی خیر! در واقع گردوی ژنوتیپ براحتی از پوست جدا می شود ولی نمیتوان آن را در دسته گردوهای پوست کاغذی گذاشت.
  2. مغز گردو ژنوتیپ، 65 درصد وزن کل محصول را تشکیل میدهد. دقت کنید که گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 7 تنها گردوی بازار است که مغز آن 65 درصد کل وزن را تشکیل میدهد.
  3. رنگ مغز گردو  روشن می باشد.
  4. دارای شکل بیضی است.

نحوه کاشت نهال گردو ژنوتیپ

گودال مناسب برای نهال گردو ژنوتیپ 80 الی 1 متر است.

خاک مناسب برای رشد نهال گردو ژنوتیپ 7 ، خاک های سبک و خنک است.

برای آبیاری نهال گردو ژنوتیپ 7 در فصل تابستان نیاز است تا هر 7 روز یک بار آبیاری شود.

اگر درخت گردو در طی فصول تابستان و زمستان در معرض گرما و سرمای بیش از حد قرار گیرد، آسیب می‌بیند زیرا بسیار حساس است.

در طی گذراندن دوره خواب زمستانه، ‌این گیاه می‌تواند تا منفی 11 درجه سانتیگراد را تحمل کند(به دوره سرمایی در حدود 700 تا 1500 ساعت سرمای منفی 7 درجه سانتیگراد نیاز دارد). اما شاخه‌های درخت نسبت به سرمای زودرس بهاره و پاییزه آسیب پذیر می‌باشند.

فاصله کاشت نهال گردو ژنوتیپ

همانطور که پیش تر گفتیم، درخت گردو ژنوتیپ یک گردو با تراکم بالای شاخ و برگ است. بهترین فاصله برای هر نهال  7 در 7 است و تقریبا به ازای هر هکتار 200 اصله درخت گردو ژنوتیپ می توان کاشت.

مهم ترین بیماری و آفاتی که درختان ژنوتیپ ارغوان

از نظر مقاومت در برابر آفات و بیماری، نهال های گردوی ژنوتیپ ارغوان؛ بخاطر اصلاحاتی که روی ژنتیک این نوع از درخت گردو انجام شده است، بسیار مقاوم اند. البته نمیتوان ادعا داشت که این رقم 100 درصد مقاوم به آفات است.بیماری هایی مثل پوسیدگی طوقه درخت گردو که در اثر آبیاری های غرقابی، ایجاد می شود و یا بیماری هایی مثل کرم خراط می تواند ضعف هایی داشته باشد.

گرد افشانی مناسب نهال گردو ژنوتیپ

درخت گردو ژنوتیپ؛ جزء درختانی است که اصلاح نژاد فراوانی روی آن صورت گرفته است. از این رو این درخت گردو خود گرده افشان است. یعنی نیاز به درخت گردو افشان ندارد. در نتیجه این درخت می تواند بهترین درخت اقتصادی برای گردو کاران ایرانی باشد.

قیمت نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

قیمت همیشه یک فاکتور مهم و اثرگذار در خرید است. البته در خصوص نهال گردو ژنوتیپ 7 بهتر است این فاکتور را فراموش کنید. مزایای نهال گردو ژنوتیپ آنقدر زیاد است که عملا فاکتور قیمت را کم رنگ خواهد کرد. هرچند با توجه به مزایای این رقم قیمت آن بسیار مناسب است. قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر تیپ 7 در نهالستان ارغوان نهال از 100.000 تا 150.000 هزار تومان متغیر است.

زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

اواخر آبان تا اوایل بهار زمان مناسب برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ 7 است در مناطق گرمسیر بهترین زمان فصل پاییز و ماه آذر است. در مناطق سردسیر بهترین زمان فصل زمستان و ماه اسفند است. اگر در مناطق سردسیری هستید الان بهترین زمان خرید و کاشت این رقم است. پس با کارشناسان ارغوان نهال تماس بگیرید تا کمتر از 24 ساعت این نهال را در باغ خود داشته باشید!

وب سایت: https://www.nahalarghavan.com

مدیر نهالستان:  ۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

مدیر فروش:   ۰۹۱۴۳۸۰۴۰۰۱

 تماس با خانم پاشایی مدیر کیفیت محصول: ۰۹۳۹۶۶۷۰۸۷۴

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.