۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

افزایش ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار/ قیمت مرغ در میادین به محدود ۶۰ هزارتومان رسید

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 701814
افزایش ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار/ قیمت مرغ در میادین به محدود ۶۰ هزارتومان رسید

بر اساس آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و‌تره بار قیمت هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده؛ همچنین در حال حاضر قیمت مرغ در خرده فروشی ها از ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان است.

 اقتصاد آنلاین؛ پس از مدت ها کاهش قیمت مرغ، در اول بهمن ماه جاری قیمت این کالا در میادین نسبت به آخرین روز دی‌ ماه، ۲ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت و قیمت هر کیلوگرم آن به ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

اما در آغاز هفته دوم بهمن ماه، با توقف خرید مرغ مازاد از مرغداران، قیمت مرغ بار دیگر نزولی شد و طبق نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران قیمت هر کیلوگرم آن به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان افت کرد. 

در نیمه بهمن ماه حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغدار کشور، به اقتصاد آنلاین خبر داد که از روز ۱۷ بهمن ماه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران بار دیگر آغاز شده است.

طبق اعلام مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، در جلسه‌ای با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و دبیر شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، ماده ۲ دستورالعمل اجرایی مربوط به قیمت مرغ‌ منجمد شیرین‌پک مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد که قیمت قبلی اصلاح شود. بر این اساس به صورت علی‌الحساب قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۰ هزار تومان و مرغ ‌منجمد ۱۰ درصد بالاتر از این رقم تعیین شده است.

 پس از آن، قیمت خرید مرغ زنده در سطح کشور از مرغداران کمی بیش از ۳۷ هزار و ۴۲ تومان شد، این قیمت در روز قبل از آن ۳۶ هزار و ۱۱۴ تومان بود، به عبارت دیگر، قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران نسبت به روز گذشته افزایش ۹۲۸ تومانی داشت.

قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار نیز ۵۳ هزار و ۱۱۶ تومان شد، در حالی که قیمت در روز گذشته آن ۵۲ هزار و ۱۹۲ تومان بود. به عبارت دیگر، به طور متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار نسبت به روز گذشته افزایش ۹۶۳ تومانی داشت.

در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار نیز قیمت مرغ به ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت که نسبت به ابتدای هفته قبل آن افزایش ۳ هزار تومانی داشت. قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار برای مصرف کننده به طور متوسط از ۵۸ هزار تومان تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر بود.

 طبق نرخنامه جدید سازمان میادین که امروز منتشر شد، در روزهای پایانی ماه  قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. همچنین بررسی افتصاد آنلاین نشان می دهد، قیمت مرغ زنده نیز با افزایش بیش از ۵ هزار تومانی به ۴۲ هزار و ۲۳۵ هزار تومان و قیمت مرغ کشتار  با افزایش حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۵۹ هزار و ۶۰۲ تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت مرغ در بازار از ۶۳ هزار تا ۶۵ هزار تومان متغیر است.