۰ نفر

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی پاسخ داد؛

قیمت گوشت قرمز چه زمانی کاهش می‌یابد؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 698928
قیمت گوشت قرمز چه زمانی کاهش می‌یابد؟

با ثبت قیمت‌های نجومی گوشت قرمز در بازار و افزایش نگرانی مردم برای تأمین این کالا با نزدیک شدن ایام نوروز و آغاز ماه رمضان، دولت از تمهیدات خود برای متعادل کردن بازار این کالای اساسی خبر داد، اما اقدامات دولت چقدر موثر است و قیمت گوشت قرمز چه زمانی در بازار کاهش می‌یابد؟

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ ایام نوروز نزدیک است و پس از آن ماه رمضان آغاز می‌شود، اما مردم شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت قرمز در بازار هستند به نحوی که خرید آن برای بسیار دشوار شده است.

با تشدید نگرانی مردم از تأمین این کالای اساسی برای ایام نوروز و ماه رمضان دولت اعلام کرد که چند اقدام اثر‌گذار برای کاهش قیمت گوشت قرمز را دستور کار دارد. از جمله این اقدامات توزیع گسترده گوشت منجمد داخلی و خارجی و ورود و عرضه گوشت گرم گوسفندی با روش‌های مختلف مانند توزیع در میادین میوه وتره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با کامیون‌های سیار است.

توزیع گوشت‌های بشقابی وارداتی در میادین

به گفته علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، علاوه بر آن‌ها دولت در حال توزیع گوشت‌های بشقابی وارداتی در میادین میوه و تره بار است.

وی ادامه داد: این گوشت‌ها از نوع گوسفندی در بسته‌بندی‌های بشقابی دو کیلوگرمی است که در میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران با قیمت هر کیلوگرم ۲۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

ملکی در پاسخ به این پرسش که توزیع این نوع گوشت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: طبق وعده مسئولان واردات و توزیع گوشت گرم گوسفندی تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت چرا که پس از ایام نوروز، ایام ماه رمضان را در پیش داریم که جزء ایام خاص با افزایش مصرف گوشت قرمز است.

وی تصریح کرد: همچنین هیچ سقفی برای میزان واردات و عرضه گوشت گرم گوسفندی مشخص نشده است و به هر میزان که برای تنظیم بازار نیاز باشد واردات و توزیع انجام می‌شود.

ملکی اظهار کرد: آغاز توزیع گوشت گرم وارداتی همراه با گوشت‌های منجمد داخلی و خارجی تا حدودی بر بازار تأثیر گذاشته و اندکی کاهش قیمت را شاهد هستیم.

وی قیمت امروز هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه در بازار را ۳۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

ملکی در پاسخ به این پرسش که این قیمت همچنان بالا است و چه زمانی اقدامات دولت تأثیر گذاشته و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، گفت: برف و باران ترانزیت گوشت قرمز وارداتی از کشور‌های مبدا به ایران را دچار مشکل کرده است، ضمن اینکه برای کاهش قیمت نیازمند عرضه دام داخلی نیز هستیم که این روز‌ها با اختلال مواجه است.

وی دلیل اختلال در عرضه دام داخلی به بازار را نیز برف و باران دانست که مشکلاتی را برای جابه‌جایی و حمل و نقل دام در جاده های کشور ایجاد کرده است.

ملکی معتقد است؛ علاوه بر آن، دامداران مطابق هر ساله عرضه دام را به ایام پایانی سال برای برخورداری از بازار پر رونق‌تر موکول کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تصریح کرد: تمامی این عوامل در کنار هم موجب می‌شود متعادل شدن قیمت در بازار گوشت قرمز حداقل در زمان کوتاه میسر نشود.