۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛

تولید برنج‌ بدون سم در کشور

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 693962
تولید برنج‌ بدون سم در کشور

وزیر جهاد کشاورزی از تولید برنج بدون سم در کشور خبر داد و گفت: به دنبال ترویج تولید بدون سم در سایر محصولات کشاورزی هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد ۱۷ درصد تولید محصولات کشاورزی بودیم، افزود: در فصل زراعی جاری، کشت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کرده است و سال آینده افزایش می یابد.

وی از رشد ۷۰۰ درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ اراضی کشاورزی رفع تداخل خواهد شد و تا پایان دولت سیزدهم همه کشاورزان صاحب سند تک برگی می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تلاش برای رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی  به پاکستان، افغانستان، عراق و چین خبر داد.

وی رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از محل تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم از ۴ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تولید محصول باکیفیت سالم و ارزان و ایرانی کشاورزی را طبق دستور رئیس جمهور دنبال می‌کنیم، افزود: در بخش برنج موقعیت خوبی شکل گرفته به طوری که از سم‌شیمیای استفاده نمی شپد همچنین به دنبال اعمال این رویه در سایر محصولات کشاورزی نیز هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: توجه به اینکه قانون انتزاع در حال اجرا است تصمیم گیری در  برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی را نیز به بخش کشاورزی برگردد.