۰ نفر

ویژه نامه کشاورزی اقتصادآنلاین منتشر شد

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 692940
ویژه نامه کشاورزی اقتصادآنلاین منتشر شد

تهدیدهای شیوع ویروس کرونا و جنگ اوکراین بر امنیت غذایی جهان موجب شد، کشورها سال 2023 را با برنامه ریزی متفاوت در اقتصادی شروع کنند. در برنامه ریزی اقتصادی کشورها در سال جدید میلادی بخش کشاورزی پر رنگ تر از همیشه است. اقتصاد آنلاین با آگاهی بر این اهمیت به بهانه روز جهاد کشاورزی در 14 دی ماه، ویژنامه ای را منتشر کرده است تا بابی باشد برای شناخت بیشتر چالش ها و نقاط ضعف و قوت این بخش مهم و حیاتی که تضمین کننده امنیت غذایی، اجتماعی و سیاسی کشور است.

اقتصاد آنلاین، تا چند دهه قبل، اقتصاددانان حرکت بخش کشاورزی را مخالف جهت حرکت بخش صنعت می دانسته اند و معتقد بودند، بخش کشاورزی دارای ارتباط پیشین و پسین کمی بوده و بهتر است سرمایه از این بخش به بخش صنعت برود. اما، با گذشت زمان مشخص شد که این نوع نگاه درست نبوده و در طی سال های اخیر بر اهمیت کشاورزی از پیش این پیش پی برده شده است. 

کرونا و پس از آن جنگ اوکراین دید جدیدی به کشورهای جهان داد مبنی بر اینکه، توسعه بخش کشاورزی برای حفظ امنیت غذایی کشورها یک ضرورت انکارناپذیر است. تجربه جهانی سال های اخیر نشان داد، بخش کشاورزی بیشتر از تصور بر اقتصاد و امنیت کشورها تاثیر گذار است و می تواند اهرم فشار و قدرتمندنمایی باشد. 

اهمیت وجودی این بخش در تأمین مواد اولیه بخشی از صنعت نیز انکار ناپذیر است و از این رو هرگونه تغییر در این سیستم می تواند تأثیر منفی بر دیگر بخش ها ی اقتصادی بگذارد. 

اسناد نشان می دهد، در حال حاضر توسعه در بخش کشاورزی تبدیل به پیش نیاز ضروری برای تحقق توسعه پایدار و حفظ امنیت غذایی کشور ها شده است. بر این اساس، کشورها سال 2023 را با برنامه ریزی متفاوت در اقتصادی شروع کنند. در برنامه ریزی اقتصادی کشورها در سال جدید میلادی بخش کشاورزی پر رنگ تر از همیشه است.  اقتصاد آنلاین با آگاهی بر این اهمیت به بهانه روز جهاد کشاورزی در 14 دی ماه، ویژنامه ای را منتشر کرده است تا بابی باشد برای شناخت بیشتر چالش ها و نقاط ضعف و قوت این بخش مهم و حیاتی که تضمین کننده امنیت غذایی، اجتماعی و سیاسی کشور است. 

از این رو مجموعه رسانه‌ای اقتصاد آنلاین به عنوان برترین پایگاه خبری اقتصادی براساس رتبه‌بندی وزارت ارشاد با حدود یک دهه سابقه فعالیت، به بهانه روز جهاد کشاورزی در 14 دی ماه 1401، ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «اقتصادآنلاین+ کشاورزی» با حضور بزرگان ، کارشناسان و نخبگان بخش کشاورزی منتشر کرده است، تا بابی باشد برای شناخت بیشتر چالش ها و نقاط قوت این بخش مهم و حیاتی که تضمن کننده امنیت غذایی، اجتماعی و سیاسی کشور است. 

ویژه‌نامه کشاورزی را در اینجا بخوانید