۰ نفر

رئیس شورای تأمین دام کشور؛

گوشت قرمز سه نرخی شد/ با افت شدید تقاضا بازار چاره‌ای جز کاهش قیمت ندارد + آخرین قیمت ها

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 692723
گوشت قرمز سه نرخی شد/ با افت شدید تقاضا بازار چاره‌ای جز کاهش قیمت ندارد + آخرین قیمت ها

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: در حال حاضر ۳ نرخ متفاوت برای گوشت قرمز وجود دارد که یکی قیمت شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دیگری قیمت سازمان میادین میوه و تره بار و سومی قیمت بازار است که تفاوت‌های قابل توجه باهم دارند.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار گوشت قرمز گفت: در بخش تولید گوشت قرمز، میزان عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است و این مازاد عرضه بیش از هر وقت دیگر در نتیجه کاهش تقاضا است.

وی یادآور شد: به طور معمول در فصول سرد با کاهش عرضه دام مواجه هستیم اما امسال این افت رخ نداده است و همراه با این اتفاق کاهش تقاضای زیادی را نیز شاهد هستیم.

پوریان دلیل کاهش تقاضا را گرانی غیر منطقی در بازار عنوان کرد، افزود: قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفندی در پی جهش قیمت دلار افزایش قابل توجهی داشت؛ به نحوی که در یک هفته به طور متوسط در هر کیلوگرم ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گفته وی در حال حاضر گوشت قرمز سه نرخی شده که همین موضوع نیز بر عدم تعادل بازار مؤثر بوده است.

پوریان تصریح کرد: یکی از نرخ‌ها مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دیگری سازمان میادین میوه و تره بار و سومی، مربوط به قیمت بازار است که همگی تفاوت‌های قابل توجه باهم دارند.

پوریان پیش‌بینی کرد، در هفته آتی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم، چراکه افزایش قیمت متناسب با توان اقتصادی مردم نیست، در نتیجه بازار مجبور است خود را با تقاضا تطبیق دهد.

قیمت نجومی گوشت قرمز در آغاز زمستان

 بازار گوشت قرمز زمستان را با افزایش قیمت قابل توجه در گوشت گوسفندی نسبت به فصل گذشته آغاز کرده است. قیمت گوشت گوسفندی در ابتدای فصل زمستان نسبت به ابتدای فصل پائیز در هر کیلوگرم تا بیش از ۱۵۶ هزار تومان نیز افزایش داشته است و قیمت گوشت گوساله نیز افزایش قیمت تا بیش از ۳۳ هزار تومان در هر کیلوگرم را تجربه کرده است.

در حال حاضر در بازار در انواع گوشت گوسفندی، هر کیلوگرم شقه نسبت به فصل پاییز با افزایش ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان از ۱۸۳ هزار و ۶۰۰ هزار تومان به ۲۴۵ هزار تومان، هر کیلوگرم ران با افزایش ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تومان از ۲۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به ۳۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان، هر کیلوگرم سردست با افزایش ۸۰ هزار تومان از ۱۶۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کف دست با افزایش ۸۲ هزار تومان از ۲۰۸ هزار تومان به ۲۹۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گردن با افزایش ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان از ۱۷۹ هزار و ۸۵۰ تومان به ۲۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم قلوه گاه با افزایش ۵۷ هزار و ۶۰۰ هزار تومان از ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم راسته با استخوان با افزایش ۵۰ هزار تومان از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم راسته بدون استخوان با افزایش ۱۴۶ هزارتومان از ۳۱۰ هزار تومان به ۴۵۶ هزار تومان، هر کیلوگرم خورشتی با افزایش ۱۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان از ۳۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان به ۴۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم ماهیچه با افزایش ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان از ۲۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان به ۳۷۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین در انواع گوشت گوساله هر کیلوگرم سردست نسبت به فصل گذشته، با افزایش ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از ۲۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان به ۲۴۸ هزار تومان، هر کیلوگرم ران با افزایش ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان از ۲۳۸ هزار و ۶۵۰ به ۲۷۱ هزار و ۹۵۰ تومان، هر کیلوگرم ماهیچه با افزایش ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان از ۲۳۹ هزار و ۶۵۰ تومان به ۲۷۲ هزار و ۹۵۰ تومان، هر کیلوگرم خورشتی با افزایش ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان از ۲۴۳ هزار و ۶۵۰ تومان به ۲۷۶ هزار و ۹۵۰ تومان، هر کیلوگرم فیله با افزایش ۶ هزار و ۲۰۰ تومان از ۴۱۵ هزار تومان به ۴۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم راسته با افزایش ۵هزار و ۴۰۰ تومان از ۳۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.