۰ نفر

ویژه نامه روز جهاد کشاورزی منتشر می‌شود

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 687939
ویژه نامه روز جهاد کشاورزی منتشر می‌شود

مجموعه رسانه‌ای اقتصاد آنلاین به عنوان برترین پایگاه خبری اقتصادی براساس رتبه‌بندی وزارت ارشاد با حدود یک دهه سابقه فعالیت، در حال تهیه ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان « اقتصادآنلاین+ کشاورزی» با حضور بزرگان بخش کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین بانک کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی و... برای گرامیداشت روز جهاد کشاورزی است.

اقتصاد آنلاین؛ توسعه بخش کشاورزی از عوامل تضمین‌کننده توسعه پایدار و حفظ امنیت غذایی در هر کشوری است. به عبارت دیگر، توسعه پایدار و حفظ امنیت غذایی بدون پرداختن به توسعه بخش کشاورزی ممکن نیست.

با توجه به اهمیت این بخش، در تقویم کشور روزی با نام جهاد کشاورزی ثبت شده تا ضمن پررنگ کردن اهمیت جهاد کشاورزی آنچه در این بخش تا به امروز انجام شده و آنچه هدفگذاری شده است، بررسی و با شناخت چالش‌ها برای توسعه بیشتر آن برنامه‌ریزی شود.

شاید روز جهاد کشاورزی در سال جاری از اهمیت ویژه‌تری هم برخودار باشد، چرا که با کاهش شدید بارندگی روبه‌رو هستیم. با توجه به وابستگی بخش کشاورزی به آب و هوا، این اتفاق به معنی آن است که بیش از هر وقت دیگر کشاورزی کشور با واقعیت آثار منفی تغییر اقلیم مواجه شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، پرونده سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با کاهش ۱۸ تا ۲۴ درصد بارندگی و افزایش ۱. ۱ درجه‌ای میانگین دمای هوای کشور نسبت به میانگین بلند مدت بسته شده و در برآورد‌های هواشناسی نیز حداقل در ۳ ماهه سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نباید منتظر گشایش در بارندگی بود.

وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم برنامه‌های را برای توسعه بخش کشاورزی در شرایط تغییر اقلیم در دستور کار قرار داده که از بارزترین بخش‌های آن می‌توان به اجرای الگوی کشت، توسعه روش‌های آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه‌ای اشاره کرد، علاوه بر آن‌ها وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرای کشت قراردادی و ایجاد زنجیره تأمین در تمام حوزه‌ها است.

اما بدون اطلاع‌رسانی دقیق و جامع به تولیدکنندگان میلیونی بخش کشاورزی، نمی‌توان انتظار حصول نتیجه مناسب برای این برنامه‌های هر چند مهم و مؤثر داشت.

از این رو، مجموعه رسانه‌ای اقتصاد آنلاین به عنوان برترین پایگاه خبری اقتصادی براساس رتبه‌بندی وزارت ارشاد با حدود یک دهه سابقه فعالیت، در حال تهیه ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان « اقتصادآنلاین+ کشاورزی» با حضور بزرگان بخش کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین بانک کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی و... ، برای گرامیداشت روز جهاد کشاورزی است.

تیم تحریریه اقتصاد آنلاین در کنار مرکز تحقیقات و آموزش این رسانه که متشکل از دانش‌آموختگان اقتصادی و نخبگان برتر دانشگاهی است علاوه بر فعالیت به صورت آنلاین، در زمینه تهیه ویژه‌نامه و سالنامه نیز در حال فعالیت است.

بدین منظور از مجموعه‌های فعال حوزه کشاورزی دعوت به عمل می‌آید تا از ظرفیت‌های خبری این ویژه‌نامه به بهترین شکل ممکن استفاده لازم را داشته باشند.

استفاده از این ویژه نامه برای فعالان حوزه کشاورزی می‌تواند به شکل انتشار بنر، تهیه و انتشار رپرتاژ در وب سایت، تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، انتشار بک لینک، برگزاری روم (اتاق) در کلاب هاوس، ارائه مشاوره و اجرای تبلیغات هدفمند، ارائه مشاوره و تولید محتوا‌های ویدئویی ( Video Hosting) و تهیه و انتشار مجله و ... باشد.