۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

قیمت مرغ در بازار پس از اصلاح نرخ مصوب

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 677295
قیمت مرغ در بازار پس از اصلاح نرخ مصوب

در پایان هفته گذشته وزارت جهادکشاورزری از افزایش نرخ مصوب مرغ خبر داد. با آغاز هفته جاری بازار به استقبال نرخ جدید رفته است و قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر در محدود ۶۳ هزار تومان در نوسان است.

سپیده قاسمی- اقتصاد آنلاین؛ در پایان هفته گذشته محسن شیراوند، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان خبر داد. وی دلیل افزایش قیمت مصوب مرغ را افزایش هزینه‌های تولید مرغ و ضرورت آن برای استمرار تولید عنوان کرد. 

قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ، مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده که به تایید معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی رسیده و اعلام شده است. 

پس از تعطیلات آخر هفته گذشته با آغاز هفته انتظار می‌رفت به تدریج قیمت مصوب جدید مرغ، اثر خود را بر بازار این کالای اساسی بگذارد و شاهد عرضه مرغ در محدود قیمت جدید باشیم. 

بررسی میدانی اقتصاد آنلاین نشان می دهد، در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار در محدود قیمت ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان به فروش می رسد و در برخی مناطق به صورت محدود قیمت‌های بالاتر نیز دیده می‌شود. 

همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد تنظیم بازاری در خرده فروشی های سطح شهر از ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۴۵ هزار تومان در نوسان است. 

شرایط تامین و عرضه مرغ نیز در بازار مطلوب به نظر می‌رسد و میزان عرضه نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است. 

آخرین وضعیت بازار مرغ از نگاه فعالان بازار 

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار مرغ پس از افزایش نرخ مصوب، گفت: افزایش نرخ مصوب مرغ در پایان هفته گذشته انجام شد اما، تاثیر آن بر بازار از امروز در آغاز هفته، قابل لمس است. 

وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت عمده مرغ برای مراکز عرضه ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان است و قیمت برای مصرف کننده با در نظر گرفتن سود برای فروشندگان، در محدود ۶۳ هزار توان در نوسان است. 

یوسف خانی یادآور شد: مرغ با قیمت‌های کمتر یا بیشتر از نرخ مصوب جدید نیز در بازار وجود دارد اما، میزان آن محدود بوده و عرضه مرغ در حدود نرخ مصوب جدید بیشتر است. 

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت مرغ به موقع بود، گفت: قیمت قبل مورد قبول مرغداران نبود و مرغداران جوجه ریزی و عرضه را کاهش داده بودند. 

به گفته یوسف خانی؛ اصلاح قیمت موجب شده است که رغبت مرغداران برای تولید و عرضه مرغ افزایش پیدا کند. 

این فعال بازار در خصوص وضعیت تقاضا نیز اظهار کرد: تقاضا نسبت به قبل تغییر نکرده و هم اکنون عرضه و تقاضا در یک سطح است. 

یوسف خانی میزان عرضه روزانه مرغ گرم در  استان تهران به عنوان یکی از پرتقاضاترین استان های کشور را تقریبا یک هزار و ۲۰۰ تن و مرغ منجمد را ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن اعلام کرد.