۰ نفر

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران؛

قیمت مرغ گرم به محدود نرخ مصوب بازگشت/ توزیع روزانه ۵۰۰ تن مرغ منجمد در پایتخت

۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 671432
قیمت مرغ گرم به محدود نرخ مصوب بازگشت/ توزیع روزانه ۵۰۰ تن مرغ منجمد در پایتخت

در هفته‌های اخیر قیمت مرغ رکورد تازه‌ای ثبت کرد و تا مرز هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان پیش رفت. مرغداران افزایش قیمت مرغ را نتیجه کاهش جوجه‌ریزی به دلیل مشکلات در تولید عنوان کردند و خواستار رفع مشکلاتشان و واقعی شدن نرخ مصوب مرغ شدند. روز گذشته وزیر جهادکشاورزی به جای حل مشکل تولید، دستور توزیع گسترده مرغ منجمد را صادر کرد تا به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران؛ امروز قیمت مرغ گرم به محدود نرخ مصوب بازگردد.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی، در هفته‌های اخیر قیمت مرغ تا هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان افزایش یافت، این در حالی بود که طبق آخرین نرخ مصوب اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار، حداکثر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

آخرین نرخ مصوب مرغ همراه با چند کالایی دیگر در اردیبهشت ماه در پی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تعیین شد. زمان کوتاهی پس از اعلام قیمت مصوب جدید، مرغداران به دلیل افزایش هزینه‌های تولید به ویژه در بخش نهاده‌های خوراک دام، قیمت مصوب جدید را ناکافی دانسته و از زیان سنگین خود خبر دادند.

از آن زمان بار‌ها مرغداران هشدار دادند که؛ در صورت عدم اصلاح قیمت مصوب متناسب با افزایش هزینه‌های تولید، شاهد افت تولید و کاهش عرضه مرغ به بازار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

طبق اعلام حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، به اقتصاد آنلاین؛ دولت وعده داده بود که برای توقف زیان مرغداران قیمت مرغ مطابق با هزینه‌های تولید از اول مهر ماه اصلاح شود و در حال حاضر آن‌ها منتظر پاسخ دولت به درخواستشان برای اصلاح قیمت هستند.

اما، در شرایطی که مرغداران در انتظار عملی شدن وعده مسئولان بودند، روز گذشته ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی خبر داد: توزیع حداکثری گوشت مرغ در میادین سطح شهر تهران و سایر استان‌ها، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی درحال انجام است. وی افزود: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان، عرضه گوشت منجمد مرغ با قیمت مصوب در میادین و خرده فروشی‌های سطح شهر استان تهران و سایر استان‌ها در حال انجام است.

امروز مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، ضمن تائید خبر وزیرجهاد کشاورزی گفت: برآورد می‌شود روزانه ۵۰۰ تن مرغ منجمد به بازار پایتخت سرازیر می‌شود.

به گفته وی؛ قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمدی که وارد بازار شده است ۴۵ هزار تومان است که ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب مرغ گرم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران تصریح کرد: با ورود مرغ‌های منجمد به بازار، شاهد کاهش قیمت مرغ گرم و رسیدن آن به محدود نرخ مصوب یعنی حدود ۶۰ هزار تومان هستیم.

بر اساس این گزارش؛ به نظر می‌رسد به رغم هشدار مرغداران، دولت به جای حل ریشه مشکل در بخش تولید مرغ راهکار آسان‌تر یعنی، عرضه مرغ‌های منجمد را انتخاب کرده است.