۰ نفر

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران؛

میزان پرداخت مطالبات گندمکاران به ۷۸ درصد رسید

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 654131
میزان پرداخت مطالبات گندمکاران به ۷۸ درصد رسید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۵۹ هزار میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تا ۱۰ تیر  حدود ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و ۲۲ درصد معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که امیدواریم هر چه سریع تر پرداخت صورت گیرد. اگر وعده ها در خصوص پرداخت مطالبات بدرستی محقق شود، میزان خرید به رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می رسد.

مدیرعامل بنیاد گندمکاران گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته از استان ها پیش بینی می شود که تولید گندم به بیش از ۹ میلیون تن برسد که کوتاه شدن فاصله خرید و پرداخت از هدررفت گندم جلوگیری می کند.

بنابر آمار پارسال ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تن گندم‌ خریداری شده که در صورت تحقق پیش بینی ها میزان خرید ۲ میلیون تن از سال قبل بیشتر خواهد بود.

علی رغم آنکه کشاورزان به تعهدات خود عمل کردند، اما مباشرخرید با تاخیر مطالبات پرداخت کرده است، درحالیکه قرار بود با فراهم کردن الزامات حداکثر یک هفته پس از تحویل گندم پول پرداخت کند.