۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

جهاد کشاورزی خرید مرغ و تخم مرغ زنجیره ها را ضمانت می کند

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰
کد خبر: 640135
جهاد کشاورزی خرید مرغ و تخم مرغ زنجیره ها را ضمانت می کند

ساداتی نژاد گفت: زنجیره‌ها می‌توانند واحدهای پرورش دهنده خرد را ساماندهی کنند و وزارت جهاد کشاورزی خرید گوشت مرغ و تخم مرغ زنجیره‌ها را ضمانت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی نژاد گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از جمله صندوق طیور برای تامین مالی تولید کنندگان استفاده کنند.

او گفت: نقش زنجیره‌های پرورش طیور در مدیریت چالش‌های احتمالی دارای اهمیت بالایی است و زنجیره‌ها می‌توانند واحد‌های پرورش دهنده خرد ذیل خود را مدیریت و ساماندهی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: واحد‌های پرورش دهنده طیور می‌توانند با نظر خود نسبت به افزایش جوجه‌ریزی بیش از تعداد تعیین شده در پروانه خود اقدام کنند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، مرغداری‌های فاقد مجوز نیز به صورت موقتی طی یک دوره با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان و همچنین با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و معاونت دام این وزارتخانه می‌توانند جوجه‌ریزی داشته باشند.

در صورت جوجه‌ریزی، مرغداری فاقد مجوز که به صورت موقت مجوز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات در حال ارائه استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشست قرارگاه امنیت غذایی معاونت امور تولیدات دامی را مأمور رسیدگی به مشکلات پرورش دهندگان بوقلمون، شترمرغ، آبزیان و سایر ماکیان کرد.

کشت قراردادی مهمترین راهکار برای تامین امنیت غذایی کشور

ساداتی نژاد گفت: با توجه به وضعیت دنیا تلاش ما باید در راستای کاهش وابستگی برای امنیت غذایی کشور باشد که یکی از مهمترین مباحث کشت قراردادی است . حتماً با کشاورز قرارداد بسته شود و در این خصوص کلیه امکانات و ملزومات در اختیار خود کشاورز قرار خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط حساس دنیا و هماهنگی ما با سیاست های روز دنیا اجرای الگوی کشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او گفت: نقش بذر مرغوب در کشت قراردادی  اهمیت دارد و باید شرکت های بذری در خصوص کیفیت بذور دقت و نهاد های نظارتی موضوع را بررسی کنند.

امروز  نخستین جلسه ستاد ملی زراعت به منظور هماهنگی اجرای کشت قراردادی محصولات زراعی، تهیه و توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه و همچنین اهمیت و ضرورت تحقق برنامه تولید بذور برگزار شد.