۰ نفر

با تشکیل کمیته تخصصی و فنی برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد؛

تعیین قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران هفتگی شد/ قیمت خرید این هفته، هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 639322
تعیین قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران هفتگی شد/ قیمت خرید این هفته، هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن از تشکیل کمیته تخصصی و فنی برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد خبر داد و گفت: این کمیته هر هفته چهارشنبه ها تشکیل جلسه می دهد تا بر اساس تغییر هزینه های تمام شده تولید تخم مرغ در آن هفته، قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران را تعیین و اعمال کند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه اولین جلسه کمیته تخصصی و فنی برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد برای تعیین هفتگی نرخ خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران در روز چهارشنبه تشکیل شد، اظهار کرد:  این کمیته تخصصی متشکل از اتحادیه مرغداران میهن و برخی از مسئولان در معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: وظیفه این کمیته تعیین قیمت واقعی تخم‌ مرغ برای خرید مازاد تولید از مرغداران است تا قیمت در بازار متعادل و زیان مرغداراتن جلوگیری شود.

کاشانی در توضیح بیشتر گفت: در این کمیته اتحادیه مرغداران میهن موظف است تخم مرغ را از سطح مرغداری‌های که با مازاد تولید مواجه هستند جمع آوری کند و آن را درب انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحویل دهد.

وی قیمت تعیین شده برای خرید تخم مازاد از مرغداران در این هفته را هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تاکید کرد: هر چهارشنبه کمیته تخصصی و فنی تخم مرغ مازاد تشکیل جلسه می‌دهد و قیمت تعیین شده در این جلسه از شنبه هفته بعد اعمال می‌شود.

کاشانی در پاسخ به این پرسش که شرایط  خرید تخم مازاد از مرغداران چیست، گفت: خرید تخم مرغ مازاد از واحدها با گله جوان در اولویت قرار می‌گیرد چرا که بقای گله‌ها جوان ضامن استمرار تولید در آینده است.

وی دیگر شرایط خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران را کیفیت تخم مرغ‌ها، چگونگی ارسال تخم مرغ، نحوه پرداخت‌ها برشمرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن، دیگر هدف از تشکیل کمیته تخصصی و فنی تخم مرغ مازاد را متعادل‌تر شدن قیمت تخم مرغ در بازار عنوان کرد.

کاشانی ابراز امیدواری کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان افزایش پیدا کنند.

به گفته کاشانی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.