۰ نفر

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی؛

۵ هزار میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 625251
۵ هزار میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به دهمین خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» با بیان اینکه در صورت تحقق این پیش‌بینی، رشد ۲۵ درصدی در زمینه تسهیلات مکانیزاسیون نسبت به سال ۱۴۰۰ را خواهیم داشت، افزود: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان به نهمین خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص یافت.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، افزایش فروش نقدی از سوی شرکت‌ها، اهلیت‌سنجی کشاورزان از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون و راه‌اندازی سامانه برای ثبت‌نام بخشی از ماشین‌های پرتقاضا را از جمله برنامه‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عنوان کرد.

عباسی در مورد تغییرات قیمت‌ها اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مصمم به کنترل قیمت ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی است و اجازه قیمت‌گذاری‌های بی‌رویه و غیرمنطقی را نمی‌دهد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: شرکت‌هایی می‌توانند از تسهیلات حوزه مکانیزاسیون کشاورزی بهره‌مند شوند که روند تغییر قیمت ماشین‌ها و ادوات آنان منطقی باشد.

وی در همین حال برآورد کرد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ هزار تراکتور مورد نیاز باشد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: بر طبق برآوردها، هم اکنون حدود ۳۵ هزار نفر منتظر تراکتور هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: نیاز سالانه به تراکتور در کشور ۲۱ تا ۲۲ هزار دستگاه است، اما در برخی سال‌ها ۱۰ تا ۱۲ هزار تراکتور در کشور تولید شده است و از این رو با انباشت تقاضا روبرو شده‌ایم.