۰ نفر

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی عنوان کرد؛

توزیع روزانه ۸ هزار تن مرغ در کشور

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبر: 623757
توزیع روزانه ۸ هزار تن مرغ در کشور

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:روزانه حدود ۸ هزار تن مرغ در استان‌های مختلف عرضه می شود که این رقم جوابگوی نیاز کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  حبیب اسداله نژاد گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدهای مرغداری کمبودی در عرضه مرغ ایام عید و ماه رمضان نداریم. 

بنابر آمار در شرایط عادی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مرغ در تهران مصرف می شود که در ایام‌عید به سبب ازدیاد سفرها میزان تقاضا کاهش می یابد، اما رقم دقیقی نمی توان اعلام کرد.

اسداله نژاد می گوید: علی رغم افزایش قیمت مولفه های تولید، مرغ زنده در برخی مناطق کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که با این وجود مغازه داران مکلف به عرضه با نرخ مصوب هستند.

طبق گفته مسئولان انجمن و اتحادیه ها قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است که با این وجود مرغ گرم نباید بالاتر از ۳۱ هزار تومان عرضه شود، چرا که طبق آمار اعلامی ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود کسری در تامین نیاز بازار نداریم‌.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: کمبود یا عدم نظارت از کشتارگاه تا واحد صنفی علت اصلی گرانی مرغ در بازار تهران محسوب می شود چرا که در دیگر استان ها مشکلی وجود ندارد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۳۱ تا ۳۷ هزار تومان، ران مرغ ۳۱ تا ۳۷ هزار تومان، ساق ران ۳۸ تا ۴۵ هزار تومان، سینه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و فیله ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است، هر چند طبق گزارش های اعلامی برخی شهروندان مرغ در برخی نقاط با قیمت های بالاتری عرضه می شود.