۰ نفر

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تذکر به وزارت جهادکشاورزی درباره قیمت و کیفیت میوه شب عید

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳
کد خبر: 622003
تذکر به وزارت جهادکشاورزی درباره قیمت و کیفیت میوه شب عید

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات کمیسیون کشاورزی برای نظارت بر بازار میوه شب عید پرداخت و گفت: باید میوه شب عید با قیمت مناسب و کیفیت خوب در اختیار مردم قرار گیرد که در همین راستا تذکراتی به وزارت جهادکشاورزی داده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد عسکری با تاکید بر اینکه باید میوه شب عید با قیمت مناسب و کیفیت خوب در اختیار مردم قرار گیرد، ‌گفت: طبق گزارش های واصله، سازمان تعاون روستایی برای تامین میوه شب عید به خوبی ماموریتش را انجام نداده است. در این راستا جلسات جداگانه ای با حضور معاون باغبانی و رییس سازمان تعاونی روستایی و همچنین وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش در کمیسیون کشاورزی تشکیل شد که اطلاعات بدست آمده حکایت از وجود ناهماهنگی برای خرید میوه شب عید داشت.

وی ادامه داد: با ورود سازمان بازرسی و دستگاه های متولی به این نتیجه رسیدیم که در نحوه نگهداری میوه شب عید ایراداتی وجود داشت. باید میوه خریداری شده بعد از طی مرحله سورتینگ، برای دپو به سردخانه منتقل می شد که در بسیاری از موارد بدون طی کردن سورتینگ به سردخانه منتقل شده بود و مشکلاتی به وجود آورد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: با بررسی های صورت گرفته این مشکل در تعدادی از استان ها وجود داشت که ایرادها به وزیر کشاورزی منتقل و مقرر شد که این ایرادها رفع شود.

عسکری با یادآوری اینکه میوه شب عید، ‌پرتقال و سیب است، ‌گفت: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی سازمان تعاون روستایی ، ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون و ۲۰ هزار تن والنسیا و ۵۰ هزار تن سیب قرمز و سفید خریداری کند که این کار انجام شده منتها دقت لازم برای کیفیت و قیمت خوب در این دو قلم کالا صورت نگرفته بود و تذکرات لازم داده شد.