۰ نفر

آغاز گشت های سراسری تعزیرات؛

برخی تولید کنندگان با فروشگاه های زنجیره ای تبانی می کنند

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبر: 619628
برخی تولید کنندگان با فروشگاه های زنجیره ای تبانی می کنند

گشت های مشترک بررسی کالاهای اساسی با حضور رییس سازمان تعزیرات در یکی از فروشگاه های تهران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، گشت‌های مشترک تعزیرات که به صورت همزمان در سراسر کشور و با همکاری جهاد کشاورزی از دقایقی پیش آغاز شد، در تهران هم با حضور رییس سازمان تعزیرات در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران برگزار شد.

در این گشت مشترک که با همکاری جهاد کشاورزی در حال اجرا است، قیمت و وضعیت ۷ کالای اساسی بررسی می‌شود.

اصانلو در بازدید از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رابطه با برخی از کالاهای اساسی اعلام کرد که هیچ کمبودی مشاهده نشده است.

اصانلو با اشاره به ضرورت بررسی فاکتور یکی از محصولات خوراکی از سوی مسئولان گشت مشترک تعزیرات گفت: مواردی داشتیم که متأسفانه بین تولید کننده و فروشگاه زنجیره‌ای یک تبانی برای تغییر انجام شده بود.

وی افزود: به عنوان مثال، هفته گذشته در شهر مشهد بین یکی از تولید کنندگان رب گوجه فرنگی و فروشگاه زنجیره‌ای تبانی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه روی کالا قیمت مصرف کننده ۳۵ تومان درج شده بود اما در تخفیف ویژه فروشگاه، کالا ۲۲ تومان فروخته می‌شد در حالی که با بررسی فاکتورها و بررسی‌های بیشتر مشخص شد که از ابتدا قیمت آن رب گوجه فرنگی ۲۲ تومان بوده است.

محمدی، عضو هیات مدیره‌این فروشگاه زنجیره‌ای پس از بررسی تخلفات از سوی گشت‌های مشترک تعزیرات در خصوص قیمت برنج ایرانی گفت وزارت جهاد کشاورزی برنج ایرانی را ۶۵ هزار تومان قیمت گذاری کرده است. کسی که قیمت گذاری می‌کند در بحث تأمین هم باید کمک کنند.

وی افزود: وجود کالا در شب عید و ماه مبارک رمضان حتی با قیمت مصوب، بهتر از این است که کالایی وجود نداشته باشد. متأسفانه این مسئله در مورد برنج ایرانی در حال رخ دادن است.

محمدی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای ما برنج ایرانی تأمین نکرده است. قیمت برنج خارجی ما ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که جهاد کشاورزی حداقل قیمت را ۳۰ هزار تومان اعلام کرده است.

عضو هیأت مدیره این فروشگاه گفت: درخواست ما این است که مسئولان بر اساس واقعیت قیمت گذاری کنند.

اصانلو رییس تعزیرات هم در واکنش به سخنان عضو هیأت مدیره یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران گفت: بر اساس آیین نامه جدید، رؤسای شعب بر اساس ادله موجود می‌توانند در همان لحظات پس از بازرسی، حکم صادر کنند اما با حضور در دفتر فروشگاه، به دنبال بررسی مشکلات هستیم.

وی افزود: براساس مصوبه جهاد کشاورزی، برنج قیمت گذاری شده است. میزان موجودی برنج این فروشگاه و همچنین فاکتورهای خرید باید بررسی شود. اختلاف مسئولان جهاد حاضر در گشت با مسئولان فروشگاه بر سر این است که فروشگاه مذکور اعلام می‌کند که برنج ایرانی برای فروش، از نوع درجه ۱ است اما مسئولان جهاد اعلام می‌کنند که از نوع درجه ۲ است به همین منظور برنج ایرانی جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

رییس تعزیرات همچنین به کمبود مرغ در این فروشگاه اشاره کرد و گفت: مرغ و تخم مرغ در این فروشگاه نبود که باید این مسئله بررسی شود.

محمدی عضو هیأت مدیره فروشگاه زنجیره‌ای در واکنش به سخن اصانلو گفت: در رابطه با مرغ و تخم مرغ، بیش از ده بار نامه نگاری صورت گرفته است. ما آمادگی توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ داریم اما این درحالی است که این میزان را هفتگی به ما می‌دهند.