۰ نفر

قیمت برنج خارجی و گوشت منجمد کاهش می یابد

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۲۱
کد خبر: 616361
 قیمت برنج خارجی و گوشت منجمد کاهش می یابد

قائم مقام معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش قیمت انواع برنج خارجی و گوشت گوساله منجمد خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید راد  گفت: در جلسه امشب تنظیم بازار، تصمیماتی  در حوزه کالاهای اساسی همچون برنج  و گوشت گرفته شد که بر اساس آن قیمت برنج هندی  از ۲۴ هزار به ۱۸ هزار و ۵۰۰،  برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و برنج تایلندی  به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت که این کاهش قیمت از فردا در استان ها اجرایی می شود.

به گفته قائم مقام معاون بازرگانی  وزارت جهاد کشاورزی، در این جلسه  قیمت گوشت منجمد گوساله ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. شکر و روغن به قیمت های قبل هستند و در این بخش از قبل هم افزایش قیمتی نداشتیم.

صبح امروز حجت‌الاسلام رییسی وزرای جهادکشاورزی و صمت را موظف کرد دلایل افزایش قیمت‌ها را با وجود کاهش نرخ ارز بررسی کنند.

رییس جمهور  با تاکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست برای جلوگیری از دلال بازی و رشد قیمت ها بویژه در روزهای پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

باوجود کاهش قیمت دلار در یک ماهه اخیر، قیمت کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اساسی هنوز روند کاهشی خود را طی نکرده است.

در ادامه برنامه تیتر امشب قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون گوشت گرم گوساله داخلی گوساله ۱۴۰ هزار تومان به صورت بسته بندی و ۱۲۰ هزار تومان به صورت چرخکرده  است.شرکت بازرگانی داخلی دام  سبک و سنگین را از دامدار خرید تضمینی می کند که کمک به تولید است.

به گفته راد، در بحث مرغ و تخم‌مرغ آرام‌ترین سال را شاهد هستیم و اکنون برای صادرات مرغ و تخم‌غ برنامه‌ریزی شده است