۰ نفر

نکات مهم در خرید گوسفند و دام زنده

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۱
کد خبر: 616306
نکات مهم در خرید گوسفند و دام زنده

انواع دام همواره نقش اساسی در زندگی انسان ها داشته‌اند. از گوشت آنها برای تهیه خوراک، از پوستشان برای تهیه انواع پوشاک و سایر مصارف لبنی استفاده می‌کنیم. با این توصیف می‌توان متوجه شد که بر هر حیوان چهارپایی، دام گفته نمی‌شود. درواقع دام به چارپایان اهلی یا احشامی گفته می‌شود که در دامداری ها و مزارع برای مصرف خوراکی و پوشاکی و کمک در کار، پرورش داده می‌شوند. از انواع دام زنده می‌توان به گوسفند، گوساله، گاو، بره و ... اشاره نمود.

خرید گوسفند تازه از مراکز معتبر

همانطور که اشاره شد، دام ها انواع مختلفی هستند که یکی آنها گوسفند می‌باشد. از گوسفند در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و از مهمترین و پرکاربردترین دام های زنده می‌باشد. به طور کلی تقاضای خرید گوسفند زنده در کشورمان از آمار بالایی برخوردار است. اما در برخی از مناسبت ها مانند عید قربان، عید غدیر، سفرهای زیارتی مانند حج و کربلا و مواقع بسیاری دیگر، آمار خرید این نوع دام به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

گوسفند2

متاسفانه در برخی از مراکز عرضه دام به دلیل افزایش تقاضای خرید دام زنده، نمی‌توانند به طور مناسب به بهداشت و سلامتی دام رسیدگی کنند و در این مواقع بسیاری از دام ها به دلیل عدم رسیدگی نامناسب، ضعیف و مریض می‌شوند. اگر قرار باشد گوشت گوسفند در مصرف بسیاری از افراد قرار بگیرد، درصورت آلوده و بیمار بودن گوسفند مسلما مشکلات بسیار جدی و خطرناکی ایجاد خواهد شد. در این شرایط نه تنها هزینه خود را هدر داده‌اید، بلکه سلامت و شاید آبرویتان در پی خرید گوسفند مریض به خطر بیافتد.

برای جلوگیری از چنین پیشامدی، حتما لازمست برای خرید گوسفنده زنده به مراکز بهداشتی و معتبر عرضه دام زنده مراجعه کنید. بهترین مراکز عرضه گوسفند و دام زنده به سلامتی دام های خود بسیار اهمیت می ‌دهند. این مراکز همواره سعی می کنند تغذیه دام را به عالی‌ترین نحوه ممکن به انجام برسانند تا هم سلامت دام تضمین شود و هم رضایت مشتری جلب گردد.

تهیه بهترین دام زند

مصرف گوشت دام برای سلامتی انسان بسیار مهم و ضروری است. به همین دلیل می‌باشد که مصرف گوشت انواع دام مانند گوسفند، گوساله، گاو، برّه و ... یکی از مواد غذایی اصلی در برنامه تغذیه‌ای افراد می‌باشد. برای این منظور باید گوشت موردنظرتان را از مراکز عرضه دام بهداشتی تهیه کنید. تنها گوشت سالم و پاک است که می تواند مواد مغذی بسیاری را به بدن شما منتقل کند و آنرا مقاوم سازد. اما درصورتی که گوشت دام به بیماری مریض باشد، مصرف آن یک خطر جدی برای سلامتیتان است.

گوسفند3

اما شاید ممکن است تصور کنید که دام هایی که در مراکز بهداشتی هستند نیز ممکن است مریض باشند و به هرحال شما نخواهید توانست مریض یا سالم بودن دام را تشخیص دهید. در رابطه با این تصور باید گفت که تمام فعالیت های مراکز معتبر عرضه دام، همواره تحت نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند تا از مصرف دام مریض توسط مشتری جلوگیری شود.

همچنین در این مراکز، دام ها تحت نظارت دقیق، کنترل و معاینات دامپزشکی هستند. تا درصورت مشاهده دام بیمار، از فروش آن خودداری شود و برای جلوگیری از گسترش بیماری، سریعا دام مریض تحت درمان قرار گیرد.

علاوه بر آن این پروسه نظارت، نوعی اطمینان و آرامش خاطر در مشتری ایجاد خواهد کرد که تمامی گوشت این دام ها با رعایت کامل اصول بهداشتی از جمله در نگهداری و ذبح دام صورت گرفته است. به بیان دیگر قبل و بعد از کشتار دام، سلامت دام و گوشت آن به طور کامل توسط دامپزشک چک و بررسی می‌شود تا از عرضه گوشت سالم اطمینان کامل بوجود آید. همچنین دام هایی که توسط دامپزشک بررسی می ‌شوند دارای تائیدیه های سلامت هستند.

 عرضه دام بهداشتی از دام آذربایجان

همانطور که چندین بار در متن اشاره کردیم، تهیه دام زنده حتما باید از مراکز عرضه کننده بهداشتی و معتبر صورت گیرد. از جمله این مراکز معتبر، مجموعه دام زنده آذربایجان است. این مجموعه با بکارگیری جدیدترین تکنولوژی ها و استانداردهای روز دنیا، همواره در تلاش است دام سالم و تن درستی را به مشتریان عرضه کنند و از این طریق رضایت آنها را در کارنامه درخشان خود به ثبت برساند.

گوسفند4

در مرکز دام آذربایجان، روزانه با رعایت تمام نکات بهداشتی و سلامتی لازم، تعداد زیادی گوسفند زنده و دام زنده برای مصارف گوناگون  داد و ستد می شود و دامداران به فروش دام های خود می پردازند.

به راحتی می‌توان گفت یکی از مراحل پیشرفت انسان اولیه به سمت ایجاد تمدن ها، استفاده از انواع دام در زندگی خود است. امروزه از محصولات دام ها در تمامی کشورها، خصوصا کشورهای مسلمان نشین، با توجه به گوشت حلالی که دارند، به طور فراوان استفاده می‌شود. به همین منظور مراکز عرضه دام فراوانی در حال فعالیت هستند تا پاسخگوی نیاز مردم باشند.

اما امروزه با توجه به بروز انواع بیماری های ویروسی-میکروبی، نمی‌توان دام زنده را از هر مرکز عرضه کننده‌ای تهیه نمود. درواقع بیماری های مشترک فراوانی بین انسان و دام وجود دارد و در صورت مریض بودن دام، عامل بیماری خیلی راحت و سریع می‌تواند به انسان انتقال یابد. درنتیجه می‌تواند مشکلات فراوانی برای مصرف کننده بوجود آورد. به طوری که ما سالیانه شاهد مرگ بسیاری از افراد در پی مصرف گوشت آلوده هستیم.

باید دام را از مراکزی تهیه کرد که تمام نکات بهداشتی را در نگهداری، تغذیه، انتقال، واکسیناسیون و ذبح دام رعایت می‌کنند. توجه به این نکته که برای تهیه دام زنده به مراکز عرضه دام بهداشتی مراجعه کرد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.