۰ نفر

احتمال هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور در فروردین ماه

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴
کد خبر: 615574
احتمال هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور در فروردین ماه

در نشست وبیناری رییس سازمان حفظ نباتات کشور با استانهای جنوبی کشور اعلام شد باتوجه به هشدار سازمان جهانی فائو احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین ۱۴۰۱ وجود دارد و ‌بیشتر این هجوم به سمت استانهای سیستان وبلوچستان ، جنوب کرمان ، هرمزگان و بوشهر خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به بارندگی مناسب اخیر و پیش بینی بارش های آتی و هشدارهای سازمان حفظ نباتات کشور و فائو و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان،  ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

غلامحسین تیموری تصریح کرد: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به رقم چهار میلیون و دویست هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: طی سال قبل نیز برای رصد و پایش ملخ صحرایی در سطح بالغ بر ۵ میلیون و ۵۵٠ هزار هکتار انجام گرفته است.

تیموری تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.