۰ نفر

دستورالعمل‌ های دامپزشکی به نفع بخش خصوصی بازنگری می‌ شود

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹
کد خبر: 608258
دستورالعمل‌ های دامپزشکی به نفع بخش خصوصی بازنگری می‌ شود

رییس سازمان دامپزشکی در مجمع بازرگانان مسلمان گفت: همه دستورالعمل‌های سابق سازمان دامپزشکی به نفع بخش خصوصی بازنگری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد آقامیری امروز در نخستین همایش مجمع جهانی بازرگانان مسلمان در محل بسیج اقشار گفت: در دولت گذشته ظرف یک‌ماه پنج بار صادرات مرغ آزاد و ممنوع شد. با این حساب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند. 

وی این را هم گفت: همه دستورالعمل‌های قبلی سازمان دامپزشکی را به نفع تولیدکننده و صادرکننده بخش خصوصی تغییر پیدا می‌کند و دستورالعمل‌های جدید برای پنج سال آینده صادر می‌شود که محال است دراین مدت تغییر پیدا کند تا فعالیت‌های بخش خصوصی قابل پیش‌بینی باشد.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی با اتحادیه‌ها جلسه گذاشتیم و دستور داده‌ایم همه دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی که در سالهای قبل تهیه شده است، به نفع بخش خصوصی بازنگری شود. در گذشته سختگیری‌های بی‌مورد وجود داشته است و موانع زیادی جلوی پای صادرکننده قرار داده‌اند.

رییس سازمان دامپزشکی در مجمع بازرگانان مسلمان گفت: قول می‌دهیم تا سه ماه اول سال ۱۴۰۱ همه موانع برای بخش خصوصی و تولیدکنندگان در سازمان دامپزشکی برداشته شود. 

آقامیری این را هم گفت: یکی از مشکلات در مسیر صدور مجوزها بود که قرار شد فرایند صدور مجوزها احصاء شود و به طور شفاف مشخص شود که برای یک مجوز در سازمان دامپزشکی چه میزان زمان لازم است و فعال بخش خصوصی و صادرکننده به طور شفاف بداند که یک مجوز چقدر زمان می‌برد و همه این موارد تا پایان سال جاری در سایت سازمان دامپزشکی اعلام می‌شود.

آقامیری ادامه داد: من لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد را هم دارم و تمام مشکلات فعالان اقتصاد را می‌دانم و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و بازرگانی وجود دارد را که به سازمان دامپزشکی مربوط است برطرف می‌کنم. البته به مشکلاتی مانند شرکت پشتیبانی امور دام کاری ندارم، چون انا رب الابل (من مسئول شترهایم هستم)، من مسئول سازمان دامپزشکی هستم. 

رییس سازمان دامپزشکی در مجمع بازرگانان مسلمان گفت:‌نگاه ویژه وزیر جهاد کشاورزی این است که نباید جریان صادرات و واردات در بخش کشاورزی قطع شود که به مثابه خون تازه در رگ تولید است که اگر تولید داخل کم بود وارد می‌کنیم و اگر مازاد بود صادرات انجام می‌شود. نمی‌توانیم جلوی بازرگان بخش خصوصی را بگیریم چون او هزینه کرده و بازاریابی انجام داده است.