۰ نفر

اجرای سامانه فروش آرد از پایان دی ماه

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 605332
اجرای سامانه فروش آرد از پایان دی ماه

مدیرکل همانگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور خبرداد و گفت: از اواخر دی ماه (بیست پنجم دیماه) تمامی عملیات فروش آرد کشور به صورت سراسری از طریق سامانه یاد شده انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، « محمد حسین جلالی» با بیان اینکه این سامانه قادر است مراحل فروش و توزیع و حمل آرد را رصد و از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کند افزود: سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور پس از آسیب شناسی در حوزه فروش و توزیع، تلاش‌ها و پیگیری‌های یک سال و نیم در اول سال‌ِجاری آماده سازی شد و از هشتم مهر ماه به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد.

مدیرکل همانگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آن از شبکه در دو بخشِ نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد به طور آزمایشی راه اندازی شد.

جلالی تصریح کرد: این سامانه ابتدا در آذربایجان غربی به صورت پایلوت راه اندازی شد و نتایج موثری از آن حاصل شد. سپس در کل آذربایجان و استان سمنان نیز پایلوت اجرا شد.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد: پس از اجرای پایلوت سامانه سیما در این ۲ استان، (سهیمه آرد) ۱۱ استان در سامانه بارگذاری شد و از ۲۵ دی‌ماهسهمیه تمام استان‌ها بارگذاری شد تا از ۲۵ تا ۲۸ دی  نانوایان بتوانند آرد مورد نظر خود را خریداری کنند.

جلالی گفت : با تلاش نیروهای متخصص این اداره کل تمامی اطلاعات از سامانه اولیه فروش آرد به سامانه جدید منتقل شد و با فعال شدن کامل سامانه (سیما )سامانه قدیمی غیر فعال شده است

وی افزود : در هفته اول فروش آرد با سامانه سیما که از ۲۵ دی ماه تا اول بهمن ماه ثبت شده است حمل مقدار ۱۳۰ هزار تن از آرد نوع یک(۶۶۵ تومان) و ۶۹ هزار تن آرد نوع ۲ از(۹۰۰تومان) که در مجموع ۱۹۹ هزار تن است ثبت شده است که متوسط فروش روزانه ۲۸ هزار تن است.