۰ نفر

کیوی های صادراتی به هند سمی نبود

۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 596084
کیوی های صادراتی به هند سمی نبود

رییس کمیسیون کشاورزی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی اتاق بازرگانی ایران از سمی نبودن کیوی صادراتی کشورمان به هندوستان خبر داد و تصریح کرد که کیوی محصولی ارگانیک است و نیازی به استفاده از سم ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن امینی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان گفت: گزارش تخصصی در خصوص علل بازگشت محصولات صادراتی کشاورزی به کشور در کمیسیون کشاورزی اتاق ایران درحال تهیه است و این گزارش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

وی افزود: مشاهده آفت های ریزی مانند آفت توت بر روی کیوی صادراتی ما به هندوستان ایرادی بود که توسط سازمان مبارزه با آفات گیاهی هندوستان مطرح شد و بازگشت محموله کیوی به کشور را به همراه داشت.

محسن امینی که عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز نیز می باشد در ادامه اظهاراتش محول شدن کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران به البرز را یک پتانسیل بسیار خوب برای استان ذکر کرد و گفت: این اقدام مهم بیانگر  ظرفیت خاص و ویژه بخش کشاورزی استانمان است.

وی حضور در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل کشور را از جمله اقدامات کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در سال های اخیر عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت ها و هلدینگ های بزرگ در حوزه صادرات برای کنترل بیشتر محصولات گفت: از 2 ماه قبل کنسرسیوم صنایع غذایی و کشاورزی ایجاد شده و از این پس،  شاهد خواهیم بود که محصولات کشاورزی و غذایی ایران بر اساس توانایی دانش تولید و صادرات به خوبی کنترل، عرضه و صادر می شود.

امینی گفت: این کنسرسیوم با حضور شرکت های مادر تخصصی فعالیت تعدادی شرکت های خرد و متوسط فعال در حوزه صادرات را ساماندهی و نظام مند خواهد کرد .

وی ادامه داد: بدین ترتیب از این پس با چالش هایی مانند بازگشت محصولات صادراتی کشاورزی از جمله کیوی و سیب زمینی مواجه نمی شویم و محصولات با کیفیت به نام ایران به خارج صادر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در برگزاری میز تخصصی خشکبار به منظور یافتن راه حل برای بازیابی جایگاه ایران در این حوزه در سطوح بین المللی افزود: به دلیل بازگشت ارز و شرایط تحریمی برخی جایگاه ها مانند مقام اول صادرات پسته به اروپا را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: بنابراین ضروری است در قالب تصمیم های تخصصی و پرداخت تسهیلات به تجار و بازرگانان برای بهبود این شرایط برنامه ریزی شود.

امینی با اشاره به تهیه  اولین سند راهبردی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: در این سند فعالیت ها، حرکت ها و ریل گذاری این کمیسیون تعریف شده است.

امینی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با سازمان انرژی اتمی به منظور دفع آفات و افزایش ماندگاری مواد غذایی و محصولات کشاورزی گفت: به زودی نمونه های تولیدات کشاورزی برای افزایش ماندگاری کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه غلات و حبوبات در اختیار سامانه پرتودهی الکترون قزوین قرار خواهد گرفت.