۰ نفر

ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در کشور

۶ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۲۵
کد خبر: 593839
ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در کشور

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان کل ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به بیش از ۲۲میلیون تن می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «احمد عبدلی» به ظرفیت مطلوب ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی در کشور اشاره کرد و افزود: برای ذخیره‌سازی کالاهایی مانند گندم، برنج، روغن و شکر، ۲۲ میلیون و ۷۵۱ ظرفیت وجود دارد که از این نظر در شرایط مطلوبی قرار داریم.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح‌کرد: برای ذخیره‌سازی گندم ۴۷۹ سیلوی ذخیره‌سازی بتنی و فلزی به ظرفیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد و ظرفیت انبارهای مکانیزه ساده دولتی و خصوصی که تعداد آنها به ۲۸۲ واحد می‌رسد توان نگهداری ۶.۵ میلیون تن گندم را دارد.

عبدلی ادامه‌داد: برای ذخیره‌سازی سایر کالاهای اساسی شامل قند و شکر و برنج نیز بیش از یک میلیون تن انبار ذخیره‌سازی داریم که توسط بخش دولتی تجهیز شده است و راهبری می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران، ظرفیت سردخانه‌های در اختیار این شرکت را برای ذخیره‌سازی مطلوب کالا ۶۲ هزار تن اعلام کرد.

عبدلی گفت: روغن خوراکی نیز در مخازن روغن به ظرفیت ۲۶۱ هزار تن که به صورت ملکی و استیجاری توسط این شرکت نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با صرف هزینه‌های عمرانی در سال‌های اخیر توانسته‌ایم مراکز ذخیره‌سازی را تعمیر و بازسازی کنیم و با خرید تجهیزات، برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم و به استاندارهای بالایی در بخش نگهداری برای حفظ کیفیت کالاهای اساسی دست یابیم.