۰ نفر

روسیه ورود برخی محصولات کشاورزی ترکیه را ممنوع کرد

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 592321
روسیه ورود برخی محصولات کشاورزی ترکیه را ممنوع کرد

اداره نظارت بر حقوق مصرف‌کنندان و رفاه شهروندان روسیه خبر داد به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقض برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سبز را از سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم اداره نظارت بر حقوق مصرف‌کنندان و رفاه شهروندان روسیه خبر داد به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقض برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سبز را زا سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده است.

بر اساس آمار فائو، در سال گذشته ۴۴۸ هزار تن پرتقال، ۸۶۷ هزار تن نارنگی و ۲۲۵ هزار تن لیمو با ارزش تقریبی مجموعا یک میلیارد و صد میلیون دلار به کشور روسیه وارد شده که میزان ۷۳ هزار تن پرتقال، ۳۴۵ هزار تن نارنگی، ۱۰۰ هزار تن لیمو را از کشور ترکیه تامین نموده است.

یکی از مقررات پذیرفته شده سازمان جهانی تجارت، رعایت استانداردها و مقررات فنی برای صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی است. عدم رعایت استانداردها، به کشورهای هدف این امکان را می‌دهد که مانع ورود کالا به کشور خود شوند. بنا بر این رعایت استاندارد در کلیه مراحل تولید، بازار رسانی محصولات کشاورزی امری ضروری می‌باشد. در دهه گذشته رعایت استانداردهای کیفیت و امینی مواد غذایی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر نقش مهمی در تجارت جهانی محصولات کشاورزی دارا هستند.

لذا تجار می‌بایست از استانداردهای بین‌المللی نظیر کدکس و استانداردها و شرایط تعیین شده کشورهای هدف آگاهی کامل داشته و محصول را مطابق شرایط تعیین ارائه دهند تا از هرگونه ممنوعیت و یا محدودیتی در صادرات جلوگیری شود. در این راستا اجرای کشاورزی قراردادی و اجرایی نمودن استانداردها از مرحله تولید تا عرضه تاثیر بسزایی در توسعه صادرات و تولید پایدار خواهد داشت.