۰ نفر

۷۰ درصد از مواد بطری روغن نباتی وارداتی است

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبر: 590919
 ۷۰ درصد از مواد بطری روغن نباتی وارداتی است

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی، گفت: ۷۰ درصد یک بطری روغن نباتی وارداتی است، حال اگر دولت در صدد تغییر ارز ۴۲۰۰ برای روغن است باید زیر ساخت آن را فراهم کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ امیرهوشنگ بیرشک  با اشاره به اینکه در حال حاضرحجم تولید روغن حدود ۱۸۰ هزار تن در ماه است، افزود: براساس آمار نیاز داخلی به روغن ۱۵۰ هزار تن در ماه است. این موضوع نشان می‌دهد حجم تولید روغن مناسب بوده و هیچ دغدغه ای در این حوزه برای تأمین نیاز مردم نیست.

وی با اشاره لایحه دولت در بودجه ۱۴۰۱ که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای اساسی حذف کرده است، گفت:  ۱۰۰ درصد روغن خام مورد نیاز کشور از محل واردات تأمین می‌شود و هر گونه تغییر در نرخ ارز تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی این محصول می‌گذارد.

 دبیر انجمن صنایع روغن نباتی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد ۷۰ درصد مواد یک بطری روغن نباتی وارداتی است، حال اگر دولت در صدد تغییر ارز ۴۲۰۰ برای روغن است باید زیر ساخت آن را فراهم کند.

وی با بیان اینکه فعلاً تا تغییر ارز قیمت روغن تا پایان سال تغییری نخواهد کرد، افزود: دولت باید سیاست‌های زیرساختی را جهت جبران افزایش نرخ ببیند حالا این سیاست‌ها می‌تواند به پرداخت یارانه به تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان منجر شود این‌ها سیاست‌های کلان کشور است که در این زمینه ما نمی‌توانیم ورود کنیم.