۰ نفر

تاخیر ۴۰روزه در ارسال نهاده ها برای مرغداران

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 589843
تاخیر ۴۰روزه در ارسال نهاده ها برای مرغداران

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: تا واحدهای مرغداری نهاده های مورد نیازشان را خریداری کنند و به دستشان برسد حدود ۴۰ روز طول می کشد و این تاخیر در ارسال نهاده ها اصلا اتفاق خوبی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین ذرت در سامانه بازارگاه به چه صورت است؟ گفت:ذرت در سامانه بازارگاه به علت مشکلاتی در تامین و تخصیص ارز  با تاخیر شارژ می شود و تا واحدهای مرغداری آن را خریداری کنند و به دستشان برسد حدود ۴۰روز طول خواهد کشید که این تاخیر اصلا خوب نیست، زیرا هم باعث ایجاد بازار سیاه می شود  و هم اینکه مرغدار را در تامین نهاده دچار چالش می کند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که این اشکالات در تامین و تخصیص نهاده از طریق بازارگاه بعد از یک سال ونیم سال فعالیت برطرف شود تا مرغداران درگیر موضوعات دیگری نشوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به توزیع مرغ منجمد اشاره کرد و گفت:در حال حاضر در کشور با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم؛ به طوری که شرکت پشتیبانی امور دام مبادرت به خرید و ذخیرسازی‌ مرغ در استان ها کرده است.این جمع آوری یعنی میزان عرضه از تقاضا بیشتر است. از آن طرف دولت اقدام به توزیع مرغ منجمد کرده است. توزیع مرغ منجمد

برای تنظیم بازار و جبران کمبودها است. وقتی کمبودی نیست عرضه مرغ منجمد تحت هر شرایطی به تولید آسیب می زند.

وی تصریح کرد:قیمت مرغ در بازار برای مصرف کننده به حدود ۲۸ هزار تومان رسیده است در حالی که نرخ مصوب آن ۳۱ هزار تومان است. این یعنی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ ۳۰۰۰ تومان ضرر می کنند.

اسدالله نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت نهاده ها از جمله جوجه یکروزه کاهش یافته است یا خیر؟ گفت:واحدهای مرغ مادر حاضر نیستند جوجه یکروزه را با نرخ مصوب تحویل واحدهای مرغ گوشتی بدهند و اراده ای برای آن وجود ندارد. ما حاضریم  تمام جوجه های یکروزه  را از واحدهای مرغ مادر به نرخ مصوب خریداری کنیم و تحویل واحدهای تولیدی بدهیم ولی اجرای این امر مستلزم همکاری و دستور  جهاد برای عرضه جوجه از طریق اتحادیه است.