۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

آغاز کشت قراردادی گندم در ۵ استان

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
کد خبر: 580227
 آغاز کشت قراردادی گندم در ۵ استان

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز کشت قراردادی گندم در پنج استان کشور خبر داد و گفت: برای اینکه الگوی کشت اجرا شود باید به سمت کشاورزی قراردادی حرکت کنیم و راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی‌نژاد ، با بیان اینکه کشاورزی قراردادی باید در کشور اجرایی شود، اظهار داشت: کشاورزی قراردادی برای بهره‌برداران به‌معنی تضمین خرید و کمک به افزایش بهره‌وری است؛ یعنی زمانی که کشاورز ما (برای بهبود بهره‌وری) دغدغه اقتصادی دارد؛ با اجرای کشاورزی قراردادی، بذر بهتر تحویل گرفته و بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشاورزی قراردادی آموزش‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود تصریح کرد: به دنبال آن افزایش عملکرد در واحد سطح نیز ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اثرات اقتصادی اجرای طرح کشاورزی قراردادی برای بهره‌برداران افزود: کشاورزی قراردادی باعث می‌شود کشاورز از درآمد بهتر و بیشتری برخوردار شود.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در این موضوع باید حوزه صنایع تبدیلی با کشاورز لینک شود و این اتفاقی است که در کارخانه چغندر قند می‌افتد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص از ابتدای دولت سیزدهم آغازشده است، افزود: برای امسال نیز در پنج استان کشت قراردادی گندم توسط شرکت «جی.تی.سی.» آغازشده است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم با ترویج کشاورزی قراردادی دغدغه کشاورزان در تأمین مالی کمتر شده و ایجاد ارزش‌افزوده در تولید محصولات کشاورزی بیشتر شود.