۰ نفر

طی نشستی عنوان شد؛

تاکید ایران و روسیه برای همکاری در زمینه محصولات کشاورزی

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 509143
تاکید ایران و روسیه برای همکاری در زمینه محصولات کشاورزی

معاون وزیر کشاورزی روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر گسترش همکاری‌ها در زمینه محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نشستی که روز جمعه در مسکو  با «سرگئی لوویچ لوین»  معاون امور بین الملل وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه برگزار شد طرفین راه های گسترش مبادلات محصولات کشاورزی و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جهت تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست  به افزایش صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد : برای ارتقا حجم مبادلات تجاری که در دستور کار رهبران دو کشور است، این گام را می توان یک اغاز خوب دانست.

جلالی یادآورشد: ایران و روسیه دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای گسترش همکاری ها در زمینه محصولات کشاورزی هستند و شرکت های ایرانی برای مشارکت در زمینه کشت محصولات گلخانه ای و نیز غلات و حبوبات در روسیه آمادگی دارند. 

در این دیدار، طرفین همچنین ارتقای زیرساخت های حمل و نقل برای تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند. سرمایه گذاری و گسترش ناوگان کشتیرانی و گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش بهره گیری از کانتینرهای یخچالداری که میوه و تره بار از ایران به روسیه حمل می کنند و استفاده از آنها در مسیر بازگشت برای ترانزیت کالاها به بازارهایی که روسیه به تازگی در خلیج فارس به آنها دست یافته است از دیگر مواردی موضوعات گفتو گو و توافق طرفین بود.

به رغم  توسعه روابط سیاسی گسترده بین ایران و روسیه، مبادلات تجاری دو کشور توسعه چندانی نداشته است. استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازارهای دو کشور می‌تواند به گسترش مبادلات تجاری تهران و مسکو منجر ‌شود.