۰ نفر

انواع نایلون گلخانه‌ای و کشاورزی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۱۲
کد خبر: 501978
انواع نایلون گلخانه‌ای و کشاورزی

در این مطلب قصد داریم تا انواع نایلون گلخانه ای و کشاورزی را نام برده ( 0 تا 100 ) و بررسی کنیم و کاربرد هر کدام را به صورت دقیق برای شما باز کینم.

برای دریافت اطلاعات کامل به همراه قیمت تمام پلاستیک های مورد استفاده برای کشاورزی و گلخانه ای اینجا را کلیک کنید .

پلاستیک سقف گلخانه

برای پلاستیک سقف گلخانه از افزودنی های گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین آن افزودنی uv است که باعث افزایش طول عمر نایلون و مقاومت آن در مقابل نور خورشید می شود ، همیطنور عوامل مضر نور خورشید را دفع می کند که باعث افزایش رشد گیاه و بازه ای بیشتر گلخانه خواهد شد .

گ

انواع افزودنی های مورد استفاده برای نایلون گلخانه ای عبارتتند از :

  • افزودنی ضد نور خورشید ( ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) )
  • افزودنی مادون قرمز ( IR)
  • افزودنی anti fog ( ضد مه )
  • افزودنی AB ( ضد باکتری )
  • افزودنی EVA ( اتیل ونیل استات )

چگونه بفهمیم از چه افزودنی با چه درصدی استفاده کنیم ؟

افزودنی های بسیار گوناگونی برای نایلون عریض کشاورزی و گلخانه ای وجود دارد ، که باید با توجه به نوع گل یا گیاهی که کشت می کنید ، شرایط آب و هوایی ، خاک و …. نوع افزودنی و میزان آن مشخص شود .

برای تشخیص نوع افزودنی و میزان افزودنی باید از یک مهندس کشاورزی کمک بگیرید تا بتوانید میزان دقیقی از افزودنی را به نایلون عریض اضافه کنید .

آیا امکان تولید محصولات پلاستیکی کشاورزی در رنگبندی های متفاوت وجود دارد ؟

بله ، هیچ محدودیتی در تولید نایلون در رنگبندی های مختلف وجود ندارد ، بسیاری از گلخانه داران به جای رنگ شفاف از رنگ سبز استفاده می کنند که همخوانی بیشتری با شغل گلخانه دارد .

رنگی کردن نایلون تا حدودی باعث دفع بیشتر مضرات نور خورشید خواهد شد .

گگ

دیگر نوع های نایلون کشاورزی

محصولات پلاستیکی بسیار زیادی با نوع های متفاوت در صنف کشاورزی و گلخانه ای استفاده می شود که اصلی ترین آن ها عبارتند از :

  • نایلون مالچ
  • نایلون آبیاری
  • نایلون بسته بندی علوفه
  • نایلون کشت نهال
  • نایلون کشت صیفی جات
  • و ...

گگگ

نایلون عریض چیست و تفاوت آن با دیگر نمونه ها ؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد و به طور کلی به هر پلاستیکی دارای عرض زیادی باشد نایلون عریض می گویند ، از آن جایی که برای سقف گلخانه یا کف زمین های کشاورزی از این نوع استفاده می شود به همراه افزودنی uv به پلاستیک های عریض کشاورزی و گلخانه معروف شده اند .

دیگر کاربرد های نایلون عریض در کار های سخت و ساز ساختمانی ، کف استخر و بسیاری از مشاغل دیگر استفاده می شود که در تمام آن ها برای افزایش طول عمر از uv استفاده می شود .

به طور معمول از 1 تا 10 درصد از مواد اولیه برای تولید این نوع را افزودنی uv  تشکیل می دهد که با توجه به نوع مصرف میزان افزودنی متغییر است .

پلاستیک سه لایه گلخانه ای ( مقاوم ترین نوع )

با توجه به اینکه این نوع از پلاستیک ها به صورت مستقیم با نور خورشید در تماس هستند ، بسیاری به دنبال افزایش طول عمر این نوع هستند  ، که پیشنهاد ما برای این دسته از افراد استفاده از نمونه پلاستیک سه لایه گلخانه ای است که با روشی کاملا متفاوت تولید می شود و باعث می شود مقاومت ، استحکام و در آخر طول عمر نایلون به میزان قابل توجه ای افزایش پیدا کند .

گگگگ

ابعاد و ضخامت

طول رول به عهده مشتری است اما معمولا سفارشات نایلون عریض از 1 تا 16 متر می باشد و بسیار کم پیش می اید تا ابعاد سفارش مشتری خارج از این ابعاد باشد .

ضخامت نایلون گلخانه به طور معمول از 150 میکرون تا 300 میکرون می باشد اما می توان با توجه به نوع نیاز و کاربردی که دارید ضخامت را سفارشی کنید .

نکته هائز اهمیت در رابطه با نمونه های سه لایه این است که باعث افزایش ضخامت و یا سنگین تر شدن نایلون نخواهد شد در صورتی که با افزایش ضخامت نمونه های تک لایه وزن آن و در نهایت قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد .

برای کاهش هزینه ها چه کار کنیم ؟ تولید با مواد اولیه درجه 2 یا 3

نایلون گلخانه ای دست دوم به معنا این نیست که نایلونی یکبار استفاده شده و باز برای استفاده دوباره به فروش برسد ، بلکه برای تولید آن از مواد اولیه بازیافتی دسته 2 یا 3 استفاده می شود . تولید با مواد اولیه ضایعاتی تاثیری در کاربرد نایلون نخواهد داشت اما رنگ پلاستیک کدر تر خواهد شد .

سوالات متداول برای سفارش پلاستیک های کشاورزی و گلخانه ای

اگر حجم سفارش بالایی دارید تلاش کنید تا یک تولید کننده مطمئن و با کیفیت پیدا کنید ، اگر هم حجم سفارش کمی دارید تلاش کنید تا یک خرده فروش کار کنید زیرا افراد سودجو در این صنف بسیار زیاد هستند که برای دریافت سفارش دست به هر کاری می زنند .