۰ نفر

آتاویتا؛ تنها دارنده نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی کشور

۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 485936
آتاویتا؛ تنها دارنده نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی کشور

آتاویتا نام تجاری دسته‌ای از باکیفیت‌ترین محصولات گلخانه‌ای است که در مجتمع مدرن گلخانه‌ای ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر تولید و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شوند.

در این نوشته با هم به اخبار تازه این برند نگاهی می‌اندازیم.

بادمجان محصول تازه گلخانه‌های هیدروپونیک و مدرن آتاویتا

اولین دوره کشت بادمجان آتاویتا در گلخانه‌های مدرن و هیدروپونیک مجموعه گلخانه‌ای ارس تارلا امیر با موفقیت به مرحله برداشت، بسته‌بندی و عرضه به بازارهای داخل و خارج کشور رسید.

بادمجان آتاویتا همچون محصولات پیشین گلخانه‌های هیدروپونیک و تمام مکانیزه این شرکت، با بهترین بذرهای هیبرید وارداتی تولید شده‌اند. این محصول در مقایسه با محصولات مشابه در گلخانه‌های کشور از نظر حفظ خواص، سلامت، عطر و طعم و کیفیت با فاصله در رتبه نخست می‌ایستد.

محصولات آتاویتا نشان حد مجاز آلاینده از سازمان استاندارد کشور گرفتند

محصولات گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آتاویتا از سوی سازمان ملی استاندارد ایران موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی شدند.

در این پروانه ذکر شده که «بر اساس قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مصوب ۱۳۷۱ و در اجرای قرارداد شماره ۸۰۶۲۲۶ به تاریخ ۲۹مرداد۱۳۹۹ و وفق دستور‌العمل صدور، تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی به شماره ۲۲۷/۱۳۴ و با رعایت استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۵۹۶، ۱۲۵۸۱، ۱۲۹۶۸ به موجب این پروانه به شرکت ارس تارلا امین اجازه داده می‌شود برای محصول گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی با مشخصات خاص ذکر شده در گواهینامه، از این پروانه استفاده نماید».

آتاویتا تنها دارنده نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی برای محصول گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای گلخانه‌ای در کشور است.

لل

این نشان مربوط به محصولاتی است که با روش‌های استاندارد کشت می‌شوند و عاری از سموم و کودهای شیمیایی خارج از حد مجاز هستند. یکی از خصوصیاتی که اغلب محصولات گلخانه‌ای دارند، حد بالای سموم و کودها در محصولاتشان است که ممکن است برای سلامتی مصرف‌کنندگان مخاطراتی به همراه داشته باشد.

للل

محصولات آتاویتا به دلیل کشت در محیطی کاملاً استریل و کشت بدون خاک و در نتیجه به دور از آفات معمول کشاورزی، بی‌نیاز از سموم و آفت‌کش‌ها هستند و سطح آلاینده‌های ناشی از استفاده از این مواد در آن‌ها بسیار پایین است.

آتاویتا؛ میزبان مشاور وزارت کشاورزی و مسئولان استانی

مشاور وزیر و مدیر امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و هیئات همراه هفته گذشته از مجتمع گلخانه‌های ارس تارلا امیر و امین بازدید کردند.

ایشان در این رویداد از روند تولید در گلخانه فوق مدرن ارس تارلا امین و روند پیشرفت پروژه در گلخانه ارس تارلا امیر بازدید نمودند. آقای دکتر قدسی، مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، آقای مهندس فتحی، رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، آقای مهندس رخ‌افروز، معاون محترم تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از میهمانان مجتمع گلخانه‌ای آتاویتا در این بازدید بودند.

آتاویتا تولیدکننده باکیفیت‌ترین محصولات کشاورزی گلخانه‌ای کشور، همگام با جدیدترین تکنولوژی روز این عرصه، نامی است که در صنعت کشت گلخانه‌ای و صادرات میوه و سبزی کشور می‌درخشد.