۰ نفر

ذخیره میوه شب عید آغاز شد

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 387894
ذخیره میوه شب عید آغاز شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت دولت برای حمایت از کشاورزان و ذخیره کردن میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال، اقدام به خرید سیب تولیدی کشور کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رضا رحمانی در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران  افزود: دولت برای حمایت از کشاورزان و ذخیره کردن میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال، اقدام به خرید سیب تولیدی کشور کرده است تا دیگر شاهد اعمال محدودیت روی این محصول نباشیم. قرار است تعاون روستایی خرید تضمینی داشته باشد که برای شب عید ذخیره کنیم، البته قیمت هنوز معلوم نیست.

وی درباره علت این تصمیم بیان کرد: پایین بودن قیمت سیب باعث خسارت به برخی تولیدکنندگان شده بود اما تصمیم برای خرید تضمینی هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع بازار شب عید است. به همین دلیل، سیب تولیدی خریداری شده، در ایام پایانی سال و شب عید توزیع خواهد شد.

وزیر صنعت با بیان اینکه سیاست دولت این است که هیچ تصمیمی بدون مشورت با بخش خصوصی گرفته نشود، افزود: روال ما نیز بر همین است، چنانچه می‌بینیم امسال تغییرات در بخشنامه‌ها کمتر از سال قبل بوده است.

رحمانی در پاسخ به سوالی درباره تولید خودروهای مشترک گفت: تولید خودروهای مشترک همیشه در برنامه بوده و به تعداد شرکت‌های تولیدکننده، این موضوع می‌تواند مصداق داشته باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع دولتی نیست، افزود: شرکت‌ها خودشان با هم مذاکره دارند. از آنجا که عملکرد برخی شرکای سابق در زمان تحریم مناسب نبود، به شرکت‌ها توصیه کردیم سراغ شرکای جدید از کشورهای جدید بروند.