۰ نفر

مرغ صعود می‌کند؛ مسئولان سکوت!

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲
کد خبر: 370957
مرغ صعود می‌کند؛ مسئولان سکوت!

در حالیکه در هفته‌ اخیر قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یافته و حدود ۴۰۰۰ تومان از نرخ مصوب ۱۲ هزار ۹۰۰ تومانی ستاد تنظیم بازار گران‌تر فروخته می‌شود، هیچ کدام از مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این رابطه پاسخگو نیستند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت گوشت مرغ از هفته گذشته تا کنون کیلویی بیش از ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که براساس جدیدترین مصوبه ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان باید ۱۲ هزار ۹۰۰ تومان باشد و به نظر می‌رسد نظارت درستی در این زمینه وجود ندارد که سودجویان در بازار هر زمانی که دلشان می‌خواهد، با قیمت‌ها بازی می‌کنند.

در این رابطه حمید ورناصری - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام - گفت: هیچ یک از تولیدکنندگان و فروشندگان نباید از نرخ‌های مصوب ستاد تنظیم بازار تخطی کنند و همه باید آن را رعایت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به گفته اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، مرغداران قیمت مرغ زنده را تا کیلویی ۱۱ هزار تومان افزایش داده‌اند، اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ همچون دیگر محصولاتی که مشمول قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار است، نباید بالاتر از نرخ‌های مصوب باشد و مرغداران مکلف هستند که براساس آن کالای خود را بفروشند.

البته دیگر مسئولان دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد کشاورزی تا وزارت صنعت، معدن و تجارت ازجمله معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی، معاون بازرگانی وزیر جهادکشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با وجود پیگیری‌های مکرر پاسخگوی نبودند.

در شرایطی که مسوولان و به‌ویژه ریاست محترم جمهوری بر ضرورت کمک به وضعیت معیشت مردم و تنظیم بازار در شرایط فعلی تاکید کرده‌اند، مشخص نیست که مسوولان یاد شده چه وظیفه‌ای مهمتر از تنظیم بازار گوشت مرغ به عنوان یکی از ارزاق اصلی و عمومی شهروندان دارند که در این رابطه پاسخگو نیستند.