۰ نفر

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد:

پیش‌بینی صادرات 500میلیون دلار محصولات گلخانه‌ای در سال‌جاری/ رشد 7برابری واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به بخش خصوصی

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 332491
پیش‌بینی صادرات 500میلیون دلار محصولات گلخانه‌ای در سال‌جاری/ رشد 7برابری واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به بخش خصوصی

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در یکسال گذشته 4000 هکتار از عرصه های شهرک های کشاورزی به سرمایه گذاران واگذار شده که بیش از 7 برابر سه سال قبل بوده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی اشرف منصوری در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی، اظهار کرد: تنها راه مقابله با چالش کم آبی و بیکاری توسعه کشت گلخانه ای و آبزی پروری است.

وی ادامه داد: تلاش می شود تا با کوتاه کردن بروکراسی شرایط برای حضور فعالان و سرمایه گذاران در حوزه های نامبرده شده فراهم شود.

منصوری زودرسی، امکان تولید خارج از فصل و بازار پسندی، کاهش مصرف سموم، کاهش مصرف آب به اندازه یک دهم فضای باز، استفاده از اراضی غیرقابل کشت و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از  نتایج توسعه کشت گلخانه ای برشمرد.

وی از افزایش 73 درصدی توسعه کشت گلخانه خبر داد و گفت: سطح گلخانه ها از 8500 تومان در ابتدای دولت یازدهم به 1500 هکتار در شرایط فعلی رسیده است.

منصوری افزود: در سال 96 به میزان 820 هزار تن انواع محصولات گلخانه به ارزش 300 میلیون دلار صادر شد که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ارزش صادرات این محصولات به 500 میلیون دلار افزایش یابد.

وی در ادامه به تعداد شهرک های کشاورزی در حال احداث و بهره برداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 51 شهرک به مساحت 335 هکتار در حال ساخت است که زودی موجب تحویل تولید در این بخش می شود.

منصوری همچنین ارجاع 17000 میلیارد ریال پرونده تسهیلات در حوزه گلخانه ، شیلات ، دام و طیور توسط این شرکت به بانک کشاورزی در یکسال گذشته خبر داد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های گلخانه ای ادامه داد: تا کنون حدود 8550 میلیارد ریال آن مصوب و بیش از 1650 میلیارد ریال نیز منجر به قرار داد شده است.

منصوری در پایان سخنان خود گفت: هم اکنون حدود 30000 هکتار از عرصه های ساحلی برای پرورش میگو در نظر گرفته شده است که مطالعات آن تکمیل که به بزودی فراخوان برای جذب سرمایه گذار آن انجام می شود.